Gå til innhold

Film fra dvkamer -> ut på svcd

Anbefalte innlegg

Har masse film tatt på dv kamera å skulle gjerne ha laget svcd av dette, er for det meste familie filmer fra hytte syden etc.

JEg har prøvd å brukt moviemaker til å legge over filmen på pc'n for så å brenne ut med nero, men kvaliteten blir ikke topp..

noen som har noen bra måter å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefalle deg å lese på www.dvdrhelp.com Der finnes mye info.

Premier, Studio 8, Ulead programmene kan man jo få til å lage SVCD.

Eller et programm som heter DVD2SVCD (hvor man kan lage avi til SVCD.

Søk litt på nettet med avi og svcd. Tror det er mange gratisprogram også man kan bruke.

Lenke til kommentar

du må huske att SVCD kan du velge kvaliteten,alså i filmen mere bitrate (blir som kompimere av jpg,setter du mindre komprimereing blir det bedre men tar og mere plass.)

Du kan og kjøre på VBR (variabel bitrate) da bruker den høy bitrate når den trenger og vis det ikkje er behov går den ned igjen,du kan sette max bitrate og min bitrate og gjenomsnitt bitrate,på den måte treffe så den passer på ein CD vbr er den som gir best resultat.

lese mere om det her på http://www.doom9.org

Lenke til kommentar

Har fundert en god del på dette selv. Jeg har søkt litt rundt og kommet frem til at den beste løsningen for optimal kvalitet er:

· Capture inn i Ulead, Premiere (eller Pinnacle Studio).

· (Rediger)

· Lagre som .avi (dvs. ingen komprimering ennå)

Enten via Video Server eller Avisynth (for å spare harddisk plass)

Eller som vanlig .avi fil

· Start TMPEGenc med SVCD prosjekt

· Importer inn avi-fil og komprimer i vei

TMPEGenc er uomtvistelig den beste mpg-encoderen (for VCD og SVCD) for oss amatørfilmere.

Vennligst si ifra om noen er uenig i dette og/eller om det finnes bedre løsninger!

Lenke til kommentar

bruker som regel samme sjølv bare eg bruke virtual dub til capture så tempenc til resten vis eg skal ha svcd/vcd veldig bra program og veldig brukervenlig er egen profile man kan opne lisom og det gir eit veldig bra resultat,tar jo lit tid men det får du igjen i kvalitet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...