Eking90 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br? Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren. Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen? Fikk 70mg per liter. F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid. H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt. Trodde du ikke fikk tatt eksamen? Lenke til kommentar
Xomg Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br? Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren. Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen? Fikk 70mg per liter. F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid. H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er Det var nok på oppgave 5, ja. Lenke til kommentar
duperjulie Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br? Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren. Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen? Fikk 70mg per liter. F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid. H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt. Trodde du ikke fikk tatt eksamen? Det var ikke meg, men kaiz3er Lenke til kommentar
Eking90 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br? Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren. Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen? Fikk 70mg per liter. F*****EN! Ikke si at det var på oppgave 5?? Har en sterk mistanke, siden oppgave 5 handlet om smelteelektrolyse av blybromid. H******ETTE da har jeg ikke sett den oppgaven. ÅÅÅÅ det er så typisk meg. Hvor var den oppgaven? Herreguud så dum jeg er Edit: Oi, ikke meninga å overreagere. Men er så sinnsykt irriterende når jeg har øvd på akkurat det, og kan det så utrolig godt. Trodde du ikke fikk tatt eksamen? Det var ikke meg, men kaiz3er Åja, ser det nå Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 (PS: Ikke nødvendig å quote en bruker når innlegget ditt er like etterpå uansett). Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Æsj, havnet på sykehuset, så jeg fikk ikke tatt eksamen... Vet noen av dere når sykeeksamen blir holdt? Hva skjedde? Er ganske sikker på at du må ta eksamen til høsten, så da får du ikke vitnemål i år. Reglene er helt FLABERGASTISK, jeg har selv lungebetennelse, men det er kun norsk de gir utsatt eksamen i. Ingen av trekkfagene. Btw: 91,1 % Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Noen her som regnet ut elektrisitetsmengden som trengtes for å danne 1g Br? Fikk 0,35 amperetimer, eller noe i den duren. Og hva med konsentrasjonen av Br i den løsningen? Fikk 70mg per liter. Enig Enig God følelse Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) 91,1, % ja, og 0,35 Ah :!: Den oppgaven der alle andre fikk 70 mg/l: av Br, skulle ikke det være (Br)2? Da blir det jo ikke 70 mg/l, husker bare at jeg fikk 85 mmol/l før omregningen.... Endret 2. juni 2009 av runesole Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Oppgaven spurte etter konsentrasjonen av bromidioner, så da skal det nok ikke være Br2.. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jaja, sensor ser vel tankegangen.... Noen som kan bekrefte at tynnsjiktbildet viste før start? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det viste vel ved fullført kromatografi siden væskefronten var helt på toppen av papiret? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Hmm....det var jo bare en prikk der som ikke var dratt utover. Startmerket viste vel bare hvor du satt ned i væsken. Kan ikke huske å ha sett noe om en væskefront.... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Den tynnsjiktskromatografen på del 1, har vi hatt lignende eksempel i pensum?! Kan jeg jaggu meg ikke huske. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Eneste jeg kan huske er papikromotografien som det står litt om, men der er stoffet trekt ut til en strek og ikke en prikk Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Dersom stoffet som skal analyseres ikke er løselig i løpemidlet, eller om stoffet kun består én forbindelse, vil kromatogrammet kunne se ut som det gjorde i oppgaven. Da er man nødt til å se på hvordan langt løpemidlet har gått, og i oppgaven hadde det gått helt til topp. Altså må vise ved slutten av kromatografien. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jævla tåpelig oppgave.. Kan aldri huske å ha sett en så kjip og enkel fremstilling av en tynnsjiktskromatografi før. BLÆÆÆ. Så vi skulle vite at: *Stoffet ikke kunne løses i løpemiddelet *Stoffet besto av én forbindelse Og hvordan kunne du se at den hadde gått "helt til topp"? Skjønner ikke hva du mener med det en gang. Læreren vår har ikke sagt noe om det, han kan det kanskje ikke selv. Endret 2. juni 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 På tegningen i oppgaven var det helt øverst på kromatogrammet et grått, horisontalt felt der det sto "væskefront". Når væskefronten når toppen av en tynnsjiktsplate, kromatografipapir o.l., er kromatografien ferdig. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Væskefront?? Av det jeg kan huske sto det bare "front" øverst og "start" nederst, og jeg la heller ikke merke til noen horisontal skillelinje. Sånn husker jeg den i alle fall Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) ****, hvordan kunne jeg klare å overse det :wallbash: Edit: husker den slik jeg og Endret 2. juni 2009 av runesole Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Ja, den var i så fall godt skjult?! Jeg la i alle fall ikke merke til at væsken var "ferdig". Endret 2. juni 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå