LucarioX Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Har akkurat fått Viken Fibernett bredbånds tilgang. Har fra før bredbånd fra Telenor. Når vi flyttet den trådløse routeren over fra Telenor til Vikentilkoblingen klarer ikke dataen å koble seg på nett. Får bare opp "No internett access" eller noe sånt. Funker med kabel på både Telenor og Viken. Noen som vet hva problemet kan være? Takk Endret 31. mai 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 har du sjekket om routeren får ip evt. resette routeren og sette den opp på nytt.. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Hvordan ser jeg om den får ip? Om man skal sette den opp på nytt, hva gjør man da? Må man ha ny WEP key og alt da? Og hvorfor skulle jeg trenge å resette den? Tusen takk for raskt svar Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) du kan gå inn på 192.168.1.1 i nettleseren din (tror det er rett ip til routeren), og så skal det stå på forsiden dær tror jeg Hvis du skal resette routeren settes den tilbake til fabrikk instillinger, noe som betyr at alt av instillinger som du har gjort, slik som web nøkler osv, blir slettet. - da derfor backup, eller skriv ned denne nøklen for og legge inn senere. Du trenger noe som er spisst, f.eks. en nål, for og trykke inn knappen bakpå routeren, som er merket med reset. EDIT: Er det lenge siden du fikk fiberen inn i hus? - Det kan være at Viken Bredband ikke har aktivert, eller koblet deg til i sentralen enda. Endret 31. mai 2009 av Famen Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Får kontakt med kabel, så de har vel aktivert den? Ingen annen løsning å resette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Se om du kommer inn på http://192.168.1.1 På WAN skal den stå til og motta IP automatisk, DHCP. Det kan tenkes den står oppsatt med PPPoE mot Telenor. Lenke til kommentar
Knakk Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvorfor heter denne tråden "Viken Fibernett fungerer ikke!" ? Det er ikke Viken Fibernett som har gjort feil her. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det vet vell ikke du noe om!? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det vet vell ikke du noe om!? Hvis du leser første posten i det hele tatt så forstår du at dette er et linksys router problem og har ingenting med internettleverandøren å gjøre. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvis du leser andre posten så ser du at det er jeg som har svart - Måtte bare utrykke litt frustrasjon, no worries, and no hard feelings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå