sondt1 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hei. Jeg har en Acer Aspire 5930 bærbar pc. Den er ca. 8 måneder gammel. I det siste har jeg opplevd en del problemer med den, skjermen henger seg opp og fullt av striper osv dukker opp. Kompisen min kaller det for artifecs eller noe. Det jeg lurte på var om dette er noe jeg kan fikse selv, og om dette kommer på garantien viss jeg må sende den inn. Endret 31. mai 2009 av sondt1 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Minner om at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til dette er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 YEY, nå har problemene komt tilbake igjen for 3. gang!! Akkurat sammme feil igjen, og jeg har vel strengt tatt rett til å heve kjøpet mitt da? Har dokumentasjon og diverse, men acer er bare pain in my ass! Makan til dårlig service...... Hvordan skal jeg gå frem for å kunne heve kjøpet? De kan tydligvis ikke lese, for de svarer ikke på det jeg skriver i mailene mine til de. Bare at jeg skal kontakte kundesupport til 10000 kr timen, som btw er en helt udugelig svenske. Need serious hjelp Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 YEY, nå har problemene komt tilbake igjen for 3. gang!! Akkurat sammme feil igjen, og jeg har vel strengt tatt rett til å heve kjøpet mitt da? Har dokumentasjon og diverse, men acer er bare pain in my ass! Makan til dårlig service...... Hvordan skal jeg gå frem for å kunne heve kjøpet? De kan tydligvis ikke lese, for de svarer ikke på det jeg skriver i mailene mine til de. Bare at jeg skal kontakte kundesupport til 10000 kr timen, som btw er en helt udugelig svenske. Need serious hjelp Tror ikke du kan heve kjøpet om feilen kommer flere ganger, men du kan sende den inn til support. Dersom den er inne tre ganger for samme feil har du rett på ny maskin eller pengene tilbake. Du får info om reprasjon ol. her. Får du problemet også i BIOS, når Acer logoen er på skjermen? Eller bare når du er inne i Windows? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 1: om problemet kommer i forbindelse med spilling er det trolig fordi vifta i maskinen er full av støv og skjermkortet overoppheter. Vifta må renses. Har selv hatt en 5930G og renset den vel 2 ganger i året. Hvis ikke dette hjelper kan det være lurt å oppdatere skjermkortdriveren fra nvidia. 2: For å kunne heve kjøpet må maskinen ha vært på reperasjon for samme feil 3 ganger. Har den vært inne til reperasjon for samme feil 3 ganger og feilen kommer tilbake kontakter du butikken der du kjøpte maskinen og viser til at acer ikke har klart å reparere den for samme feil 3 ganger. Mulig du også kan gå via acer, men dette er ukjent for meg. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 18. juli 2010 Del Skrevet 18. juli 2010 1: om problemet kommer i forbindelse med spilling er det trolig fordi vifta i maskinen er full av støv og skjermkortet overoppheter. Vifta må renses. Har selv hatt en 5930G og renset den vel 2 ganger i året. Hvis ikke dette hjelper kan det være lurt å oppdatere skjermkortdriveren fra nvidia. 2: For å kunne heve kjøpet må maskinen ha vært på reperasjon for samme feil 3 ganger. Har den vært inne til reperasjon for samme feil 3 ganger og feilen kommer tilbake kontakter du butikken der du kjøpte maskinen og viser til at acer ikke har klart å reparere den for samme feil 3 ganger. Mulig du også kan gå via acer, men dette er ukjent for meg. Har selv jobbet hos Acer Support og når maskinen først kommer til reprasjonsenterne er de veldig greie å ha med og gjøre. Som OC-Freak også sier er det sannsynligvis vifter med mye støv i som er problemet. Du kan prøve å kjøre luft gjennom rillene på siden av maskinen, men om du selv skrur den opp bryter du garantien og du får ikke problemet fikset av Acer. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 Takker for svar alle sammen! Problemet er der desverre hele tiden. Under vanlig bruk, når jeg ikke er innlogget i windows og under spilling. Har hatt samme problemet 2 ganger tidligere som sagt, og da var acer relativt hjelpsom. Men denne gangen når jeg tok kontakt med acer, fikk jeg bare som svar: Garantien er utgått. Altså, jeg må da kunne reklamere vel? Maskinen er under 2 år gammel, jeg forventer ikke at jeg må sende den inn for samme greia flere ganger i året, da er det tydligvis noe som er feil.. Jeg har støvsuga vifta opptil flere ganger, og det samler seg alltid støv der. Men det fjerner ikke problemet, bare holder pc'n kaldere Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Takker for svar alle sammen! Problemet er der desverre hele tiden. Under vanlig bruk, når jeg ikke er innlogget i windows og under spilling. Har hatt samme problemet 2 ganger tidligere som sagt, og da var acer relativt hjelpsom. Men denne gangen når jeg tok kontakt med acer, fikk jeg bare som svar: Garantien er utgått. Altså, jeg må da kunne reklamere vel? Maskinen er under 2 år gammel, jeg forventer ikke at jeg må sende den inn for samme greia flere ganger i året, da er det tydligvis noe som er feil.. Jeg har støvsuga vifta opptil flere ganger, og det samler seg alltid støv der. Men det fjerner ikke problemet, bare holder pc'n kaldere Er da garanti lenger enn 8 mnd på bærebare maskiner. Hvor er den kjøpt? Endret 20. juli 2010 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 20. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2010 kjøpte den på mpx.no Men de har jeg ikke snakka med da, snakka med acer.. Og de er ikke akkurat mye til hjelp Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 kjøpte den på mpx.no Men de har jeg ikke snakka med da, snakka med acer.. Og de er ikke akkurat mye til hjelp Prøv å ta kontakt med MPX.no og gå via dem i stede for. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Tok kontakt med mpx.no og de var heldigvis raske til å svare og ellers hyggelig! Fikk fylt ut et returskjema der jeg blant annet måtte oppgi kontonr slik de fikk ført over penger asap! Så dette virker lovende. Tusen takk for hjelp:) Lenke til kommentar
kehax Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Acer er ikke pliktig til å informere deg om dine rettigheter etter forbrukerkjøpsloven. Acer stiller 1 års garanti på Aspire maskinene. Hvis du vil reklamere må du pårope deg dette. Du får da tilsendt reklamasjonsskjema på e-post som du må fylle ut og returnere sammen med kopi av kvittering før du får sende inn PCen. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Vel, nå fikk jeg svar av mpx istad. De ba meg om å legge ved de tidligere servicerapportene. Men nå er jeg så flink at jeg muligens har kasta de........ Vet dere om Acer fører noe slags reperasjonshistorikk av et slag? Jeg er 200 prosent sikker på at dette er 3. gang jeg har dette problemet, men har altså ikke papirer på det... Lenke til kommentar
kehax Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ring inn til Acer med serienummer og be om RMA nummerene og rapportene så får du dem tilsendt på e-post. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 21. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2010 Da gjør jeg det i morgentidlig! Igjen, tusen takk for svar! Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Har samme pc som deg, min er nå 2 år gammel. Når den var ca 1 år hadde jeg samme problem som deg (gjorde dog ikke noe med det) Nå driver jeg å sparer til ny pc grunnet skjermen så vidt virker, ofte kommer den tilbake etter å bli bøyd å klaska på. Men da må jeg som oftest sitte å holde den i rett posisjon. Vifta mi er 98% støv ren så det er nok ikke problemet, mest sannsynelig er det en dårlig kontakt inne i pcen. Håper på å høre utviklingen av denne saken, og om dette kan tas på 5 års reklamasjonsretten. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2010 Hmm.. Nå begynner jeg å bli MEKTIG irritert på acer.... Ikke gidder de å svare på mail, og heller ikke å gi meg servicerapportene når jeg ringer.. For dårlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå