Makky Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Har to mobiler registrert på mitt navn og mottok for ikke lenge siden plutselig samme reklame på begge telefonene. Og det med info jeg aldri har sagt ja til og heller aldri har jeg hatt noe med det selskapet å gjøre. (Firma som selger/leier eiendom i Øst-Europa) Har jeg noe å "slå tilbake" med, eller må man bare godta dette? Endret 31. mai 2009 av Makky Lenke til kommentar
Makky Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Sendte en mail til bedriften om de hadde en bekreftelse på at jeg ville motta reklame. Fikk bare til svar at de ikke gjør noe imot loven da ikke mobil-nr er "reservert mot reklame". Hvor får de "listen" fra? Reklamen ble sendt direkte fra en kontaktpersonenes mobilnummer. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 her er vedtak frå forbrukerombudet frå 2007 Så om dette firmaet trur at SMS er untatt lovverket så tar dei grundig feil: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11038340 Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Du kan registrere deg mot reklame på brreg.no. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Du kan registrere deg mot reklame på brreg.no. Dette hindrer vel bare "adressert" reklame? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå