Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen i Hønefoss området som har god peiling på Volvo 760 GLE?

Anbefalte innlegg

Som sagt så lurer jeg på om det er noen som kan skru bil, og har kjennskaper om Volvo 760 GLE 89' mod...det sitter en B280 renault motor i den...ønsker å få fikset på den siden jeg tror kladstarten har gått/fusker...kontakt meg på tlf: 92 48 22 14, hvis du føler at du kan hjelpe meg...

Historien bak dette:

Jeg var ute å kjørte på kvelden en dag, og jeg hørte en slags form for rasling under panseret...jeg stoppa bilen, slo av motoren og kikka nede i mooren...raslinga var at vifta på motoren hadde tatt tak i beskyttelsen over den...problem løst!

A

Men når jeg skulle starte igjen, så fikk jeg ikke starte...motoren gikk rundt men tok ikke tenning...hvis jeg kjører starteren lenge nok (30-40 sek med full gass) så kanskje jeg er heldig å får starte den...når den starter så fusker og "harker" motoren litt...veldig tung på start da...når jeg endelig har fått blåst ut av motoren og den går som normalt, så ligger turtallet over det den skal gjøre på tomgang (normalt=ca 750 rpm), men min ligger på nesten 1000rpm...

jeg har stor tru på at det er kaldstarten som har det "moro"...siden den får bensin, men altfor mye siden det lukter skikkelig bensin under oppstarten og det kommer veldig mye uforbrent bensin ut av eksospotta...

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette...har gått over alle vakumslanger og sett etter falske lufttrekk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...