AJH Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Fikk nytt hovedkort idag, et asus a7n8x deluxe. Men har et leit problem med det, det starter men det tar uhorvelig lang tid å få den i gang. 20+ sek bare for å finne IDE-enhetene, 4-5 min før den er i gang med å fyre opp WinXP plata. Jeg kjører uten Floppy, men den er disablet i bios så det skal vel ikke ha noe å si? Er det noen som har en ide om hva som kan være galt? Forøvrige specs: 120 gb WD 8 mb cache 2 * 512 mb DDR 400 corsair Athlon XP 2400+ 450 watt PSU Lite-On 24x10x40x Hercules Radeon 9700 Edit: Glemte skjermkortet Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Har du disabled s-ata kontrolleren?. Tror det tar lang tid å boote om mann har den enablet og ikke det finnes noen disker på den. Jumperen er rett nedenfor cmos batteriet om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
rr79 Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Edit:Irriterende dobbel post fordi forumet brukte 2 minutter på å prøve å legge til innlegget. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 hvis du kjører hd alene på en ide kabel og den står som master så kan det være problemet. Ta bort jumperen på hd kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
AJH Skrevet 5. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2003 Tusen takk, gjorde det dere sa og det så ut til å gjøre susen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå