kingboy Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hei!!! jeg trenger et program som kan skjule programmer som er minimert på oppgavelinjen. Håper på svar så fort så mulig. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 min innlegg, må få med meg om det kommer en løsning : D Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Er det ikke bare å ta "Skjul oppgavelinjen automatisk"? Regner med at du skal hindre noen i å se hva du driver med? Lenke til kommentar
kingboy Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Er det ikke bare å ta "Skjul oppgavelinjen automatisk"? Regner med at du skal hindre noen i å se hva du driver med? ja jeg trenger noe som bare hindrer programmet som er minimert og ikke hele oppgavelinjen... Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=75559 Har ikke sjekket om det er det du leter etter, men virket som noe av det samme. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Er det en funksjon i det programmet å si at om man kjører en applikasjon, så skal ikke den applikasjonen vises i det hele tatt på windowsmenyen nederst på skjermen, eller må man bytte til et annet skrivebord? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Den bytter skrivebord. Men det tar ikke noe tid å bytte skrivebord. Pleier å bruke den når jeg er på skolen og gjør noe jeg ikke får lov til å gjøre på pcen. Har et word-dokument oppe i det ene skrivebordet og andre ting i et annet skrivebord. Genialt program Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Var det jeg og tenkte, eier jo alle lærere - de skjønner jo ikke sånnt : D Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ellers kan du bare gjømme hele vinduet med et enkelt c++ program. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kan noen linke til et sånnt c++ program? Jeg klarer ikke programere noe som helst. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg programerer det for deg. Jeg ga den et kult navn også, hide32.^^ Bruksanvisning: Når programmet starter trykker du enten 0 for å gjømme et vindu eller 1 for å gjennomprette et vindu. Nå blir du bedt om å skrive inn det nøyaktig samme som tittelen på vinduet. Avhengig om du skrev 0 eller 1 i begynnelsen vil vinduet enten gjømme seg eller titte frem igjen. Det som er så bra med vindus gjømminga er at programmet vil også lukke seg. Det vil deretter ikke være noen spor av at programmet er oppe bortsatt fra å gå på kjørende prosessorer. Her er source koden hvis noen er interresert: #include <iostream> #include <windows.h> using namespace std; int main() { HWND handle; int i; string caption; cout << "Type 0 for hiding or 1 for restoring, followed by enter." << endl; cin >> i; switch (i) { case 0: cout << "Enter the exact window caption of the window you want to hide..." << endl; cin >> caption; handle = FindWindow(NULL, caption.c_str()); ShowWindow(handle,SW_HIDE); break; case 1: cout << "Enter the exact window caption of the window you want to restore..." << endl; cin >> caption; handle = FindWindow(NULL, caption.c_str()); ShowWindow(handle,SW_SHOW); break; default: cout << "Error!" << endl; break; } return 0; } Og husk at du må bare si ifra hvis det er noen flere funksjoner du ville hatt med eller om det er noe annet galt med den. Og det her er det gøyeste konsoll programmet jeg noen gang har lagd. =D Kunne ikke legge ved executable filer, så får vell uploade den et annet sted. Last ned her: http://sacredwater.uni.cc/files/hide32/hide32.exe Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Går det ann å lage en hotkey, som gjør at man minimerer programmet, og fjernet det fra linjen? Sånn at om jeg er i et program (la oss si msn), så trykker jeg f.eks ctrl+alt+f eller noe i den dur, så legges msn ned, og skjules? Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Går det ann å lage en hotkey, som gjør at man minimerer programmet, og fjernet det fra linjen? Sånn at om jeg er i et program (la oss si msn), så trykker jeg f.eks ctrl+alt+f eller noe i den dur, så legges msn ned, og skjules? msn finst det eit program for bare til å laste ned msn pluss! http://www.msgplus.net/ Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Men jeg vil ha for alle programmer jeg Msn var bare et eksempel Edit: Jeg prøvde programmet ditt nå, og det funker kun på programmer som besto av 1 navn, slik som Papirkurv eller Clue. Når jeg prøvde på mozilla firefox eller opera, funka det ikke. Jeg prøvde alle kombinasjoner med mellomrom, utenmellomrom, med bindestreker, uten bindestreker, osv. Endret 8. juni 2009 av Ajaco Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ser også at nettleserne ikke funker. Jeg prøvde å søke på google hvordan man finner handlen til firefox, men fant ingenting. Men får å få skrivebords snarveier til å lukke et program kan jeg legge til parametere til programmet. Det vil si at du kan lage en snarvei til programmet med en skrivebords snarvei og første parameter som overskriften til vinduet. Da kan du bare trykke ctrl + alt + f for å lukke for eksempell clue. Men jeg gidder ikke å lage det hvis du ikke kan bruke programmet, så si ifra om jeg skal legge til det. Lenke til kommentar
aC Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 kake_fisk. hva med get active window? ms har vel noe som gir tilbake vinduet som er aktivt? Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Når du åpner hide32 vil jo det ble det aktive programmet. Men takk for forslaget, jeg vil oppdatere dette programmet hvis jeg får noen gode forslag. Lenke til kommentar
aC Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 jepp det vil det, men hvis du lager en key listener som lytter på globale keys og getactivewindow setter handle i din app så skulle vel det gå. Lenke til kommentar
kingboy Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Men finnes det ikke et program som skjuler bare programmet og ikke skrivebordet??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå