Gjest Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hei! Windows fungerer ikke naa, saa tok og lastet ned Live CD Ubuntu 9.04 og booter fra minne pinne Men jeg vil gjerne sjekke Windows XP for feil via Ubuntu. Hva er Terminal kommandoen? Takk. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ehm.. Hva er det som ikke fungerer i windows? Hva er det du vil gjøre i ubuntu for og fikse windows? Vi er ikke tankelesere her inne veit du Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Windows starter i hvert fall ikke opp. Jeg har googlet i ca. 5 min etter CHKDSK i Ubuntu og fant FDISK, men vet ikke hvordan jeg bruker det. De gangene jeg bruker Linux er pa PS3-en Sa det er ikke sa ofte. Error i WIndows> Boot sector er skadet (Det er noe jeg vet selv, far ikke lest feilmelding *bluescree*) EDIT> Kan vaare greit a fikset Windows. Skal gaa over til Ubuntu naa. Orker faen ikke Windows mer. Endret 31. mai 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Om du trykker på f8 rett før Windows-logoen kommer og velger å deaktivere automatisk omstart, så kan du få tid nok til å lese hele meldingen. Endret 31. mai 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Så lenge det ikke er noen feil i noen filer, skade på filsystemet eller en defekt disk så vil ikke Linux hjelpe i det hele tatt, prøv heller din Windows CD og se om den klarer å reparere skaden. Hvis du vil sjekke om det er en skade på filsystemet så er Ultimate Boot CD bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå