SuperSjantis Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 For noen måneder siden begynte jeg som "kokk" på en kafe. Jeg blir ferdig med utdanningen min nå til sommeren. Kafèen ble kjøpt av to gutter etter den gikk konkurs for 2-3 år siden, og de har fått den til å gå ganske bra nå. De har nå blitt lei, og skal kjøpe opp noe nytt, derfor skal de selge den. Den som kommer med et bud på 400.000 får den. Da tenkte jeg med en gang at jeg ville gå sammen med en kompis og kjøpe den opp. Er det noen som har noen "forslag" til om jeg bør gjøre det eller ikke? Har lært meg en god del om økonomi og leding av bedrift gjennom skolen, og har veldig lyst til å drive noe selv. Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Har du noen tall som bekrefter at den faktisk går bra nå? Kan jo hende at disse selger seg ut nettopp fordi den er på vei mot en ny konkurs. Endret 31. mai 2009 av phax Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Siden jeg arbeider der selv, har jeg sett regnskap og inntekter/utgifter. Kafèen går meget bra i disse dager, og vi har mange faste kunder. I fjor satt hver sjef(2 sjefer som deler inntekt 50/50) med 630.000 i årslønn, brutto. 396.000 netto. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 har ingen erfaring, men tøft av deg om du gjør det og lykke til iallefall Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 har ingen erfaring, men tøft av deg om du gjør det og lykke til iallefall Ah, takk for den Bare jeg finner en nogenlunde normal person som har minst like mye erfaring på dette området som meg så Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Da venter jeg i spenning på hva skoleelevene har og si Edit: Skriveleif Endret 3. juni 2009 av jonfla91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå