Gå til innhold

Hjelp med valg av programvare for backup i bedriften

Itw

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå er det like før det braker løs med backupløsningen på kontoret vårt.

Det vi har er:

3x arbeidstasjoner som kjører windows xp, og 1 vista

2x servere som kjører linux

De 3 arbeids stasjonene skal taes bacup av dagelig til server 1.

Det skal taes komplett bilde av hardisken og backup i form av mappe struktur, så skulle man slette en fil kan man hente den tilbake i meppesystemet man kjenner på servern.

For speiling av disk har jeg tenkt på Norton Ghost er det noen bedre billigere?

For backup av mapper så vurderer jeg synctoy, om den har muligheten for og kjøre en fast runde hver dag?

Noen andre programmer jeg burde vurdere, er ikke mye klok akkurat på dette så..

server 1 skal taes backup av til server 2 som står i ett annet bygg for brannsikring, har 100mbit linje i mellom dem på nettverket.

Her trengs kunn en speiling av server 1 over til server 2, men dette er jo på linux da, hvilket program for dette på linux?

Håper noen kan hjelpe meg litt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, har lest litt på det nå.

Som jeg kan se så er jo True Image Home 2009 20$ billigere enn norton ghost, og etter hva jeg kan lese meg til gjør de det samme..

Så True Image Home 2009 sammens med synctoy burde jo være det jeg er ute etter..

Lenke til kommentar

Ok har testet macrium nå og det var vell den beste for windoes.

Men finner ingen backup programmer for og ta backup av ubuntu servern til den andre ubuntu servern...

Noen som vet av ett bra backup program mellom linux maskiner?

Har sett litt på Acronis men var jo ganske hevy det programmet som var for linux der eller?

Lenke til kommentar
Ok har testet macrium nå og det var vell den beste for windoes.

Men finner ingen backup programmer for og ta backup av ubuntu servern til den andre ubuntu servern...

Har sett litt på Acronis men var jo ganske hevy det programmet som var for linux der eller?

Om du ikke har angst for litt selvkonfigurering så kan jeg sterkt anbefale Bacula (www.bacula.org). Vi bruker det her i bedriften på alle maskinene og servere. Har hatt behov for å bruke restore funksjonen flere ganger og aldri vært noe tull med den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er selv personlig fan av BackupPC, finnes i pakkebrønnene til Ubuntu og kan ta backup av "alt", så du kan fint koble opp alle workstations og servere mot det systemet, så vil den utføre backup i de tidsperiodene du spesifiserer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...