Gå til innhold

Junifest 2009 - KSolfjeld - Landskap

Anbefalte innlegg

Hohh! Digg! Elsker natt-bilder hvor det er lyst hele natta! Dette bildet må jeg gratulere deg med, Vultur. Ingenting å si, utenom at du har dratt litt hardt i clarity-spaken - det ser du på fjelltoppene, fader ut i mørke helt i toppene, prøv å unngå det.

Clarity ligger på +15 som er godt innenfor marginen. Det du ser der er vel *kremt* litt slurvete arbeid under utmaskingen i digital blendings prosessen. Brukte den manuelle metoden, med layermasks og brush.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hohh! Digg! Elsker natt-bilder hvor det er lyst hele natta! Dette bildet må jeg gratulere deg med, Vultur. Ingenting å si, utenom at du har dratt litt hardt i clarity-spaken - det ser du på fjelltoppene, fader ut i mørke helt i toppene, prøv å unngå det.

Clarity ligger på +15 som er godt innenfor marginen. Det du ser der er vel *kremt* litt slurvete arbeid under utmaskingen i digital blendings prosessen. Brukte den manuelle metoden, med layermasks og brush.

Aha, da beklager jeg :) Det er bare en veldig vanlig ting som oppstår, som jeg selv har gjort alt for mange ganger...

Lenke til kommentar

Virkelig bra de to siste :) Dramatiske skyer gjorde seg her. Fantastiske farger på 10. juni også.

Litt OT:

Åssen fungerer digital blending? Har du en liten link?

Beklager at jeg spør direkte i tråden til utfordringen din

Lenke til kommentar

14 Juni

Test av gammet objektiv (avvik fra landskap tema)

post-43539-1245012845_thumb.jpg

Hadde ikke noe tid til foto i helga, på grunn av hektisk taxivakt. Jeg måtte finne på noe for å komme i land med 4 bilder denne uka. Jeg rotet frem en gammel Micro-NIKKOR 55mm 1:2.8 en pussig sak som jeg kjøpte i 95. Dette objektivet har jeg bare brukt en gang tidligere. Jeg matet kamera med non-CPU lens data, og det fungerte som en drøm. Helt ok bildekvalitet, men mye CA som trekker ned. Må bare beklage at dagens er crap.

Finner ingen informasjon om dette objektivet noe steder.

post-43539-1245013387_thumb.jpg

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...