Kenneth Solfjeld Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hohh! Digg! Elsker natt-bilder hvor det er lyst hele natta! Dette bildet må jeg gratulere deg med, Vultur. Ingenting å si, utenom at du har dratt litt hardt i clarity-spaken - det ser du på fjelltoppene, fader ut i mørke helt i toppene, prøv å unngå det. Clarity ligger på +15 som er godt innenfor marginen. Det du ser der er vel *kremt* litt slurvete arbeid under utmaskingen i digital blendings prosessen. Brukte den manuelle metoden, med layermasks og brush. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hohh! Digg! Elsker natt-bilder hvor det er lyst hele natta! Dette bildet må jeg gratulere deg med, Vultur. Ingenting å si, utenom at du har dratt litt hardt i clarity-spaken - det ser du på fjelltoppene, fader ut i mørke helt i toppene, prøv å unngå det. Clarity ligger på +15 som er godt innenfor marginen. Det du ser der er vel *kremt* litt slurvete arbeid under utmaskingen i digital blendings prosessen. Brukte den manuelle metoden, med layermasks og brush. Aha, da beklager jeg Det er bare en veldig vanlig ting som oppstår, som jeg selv har gjort alt for mange ganger... Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 du greier nok flere eksponeringer, men det blir også mye mer arbeid;) Fjellene i bakgrunnen kunne kanskje fortjent å bli lyst opp en smule (bare en smule). Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Ooooh - den var veldig, veldig fin. For noen farger! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) du greier nok flere eksponeringer, men det blir også mye mer arbeid;) Fjellene i bakgrunnen kunne kanskje fortjent å bli lyst opp en smule (bare en smule). Enig. Vurderer å gjøre noe med det. Endret 11. juni 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 Takker for kommentarer! Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Syns også det er flere fine landskap du har. Er motiverende å se på, får lyst å prøve selv. Liker hvordan du får skyene så med i bildene. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 11. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) 11 Juni Bris Sigma 10-20mm f/4-5.6@10mm 100 ISO 1/160 f/18 -1,0EV Endret 11. juni 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Virkelig bra de to siste Dramatiske skyer gjorde seg her. Fantastiske farger på 10. juni også. Litt OT: Åssen fungerer digital blending? Har du en liten link? Beklager at jeg spør direkte i tråden til utfordringen din Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 11. er fabelaktig, topp norgesreklame! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 11. er flott! Blomster, fjell og skyer passet bra sammens.. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Absolutt ingenting å si o.0 Ikke vanlig! Eneste jeg hadde ønskt, var at blomstene var mye skarpere, men det er lite du kunne gjøre med...! Gratulerer! Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Wow, 11. Juni er et nydeligt bilde! Jeg synes at skärpan er perfekt. Om det hade varit skarpare hade det kanske sett överskärpt ut? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Flott bilde - liker prestekrager i forgrunnen og skyer bak. Fin dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Takker for kommentarer! Endret 12. juni 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Masse digg her, Vultur! Dag 5 er en favoritt. Enkelheten traff meg midt i. Landskapsfoto er en sjanger som jeg overhode ikke mestrer, all respekt Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Mange flotte landskap her - men jeg festet meg ved Ullkorn. Har du lest tegneserien med samme navn? Tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 11. juni kunne glidd rett inn i en Freia melkesjokoladereklame! Nydelig! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Mange flotte landskap her - men jeg festet meg ved Ullkorn. Har du lest tegneserien med samme navn? Tom Det har jeg! :!: Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) 14 Juni Test av gammet objektiv (avvik fra landskap tema) Hadde ikke noe tid til foto i helga, på grunn av hektisk taxivakt. Jeg måtte finne på noe for å komme i land med 4 bilder denne uka. Jeg rotet frem en gammel Micro-NIKKOR 55mm 1:2.8 en pussig sak som jeg kjøpte i 95. Dette objektivet har jeg bare brukt en gang tidligere. Jeg matet kamera med non-CPU lens data, og det fungerte som en drøm. Helt ok bildekvalitet, men mye CA som trekker ned. Må bare beklage at dagens er crap. Finner ingen informasjon om dette objektivet noe steder. Endret 14. juni 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå