Gå til innhold

Junifest 2009 - KSolfjeld - Landskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke spesielt happy med dette

Men det er ikke noe du skal være spesielt skuffet av heller, jeg synes det fungerer godt! Lurer på om komposisjonen med bekken hadde fungert bedre om du hadde gått forbi de to utløpene til venstre, men er neimen ikke sikker.

Jeg hadde landskap som tema i Aprilfesten, å knipse også når du føler at inspirasjonen ikke er på topp er definitivt trikset. Landskap er store greier, det skal mye til for at en alltid befinner seg i nærheten av fotogene landskap, og etter hvert blir det vanskelig å få noe nytt ut av det du har knipset før. Trøsten er at en del bilder også ender opp langt bedre enn man forventet i det man dro frem kameraet.

Lenke til kommentar

4 Juni

Ullkorn

post-43539-1244152638_thumb.jpg

Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED@82mm

ISO 100

f/8

1/320sek.

-1,0EV

Traff denne gjengen på fjellet i dag. Den ene var helt klart tøffere enn de andre, men han fikk til slutt noia og sprang avgårde. Da sprang alle de andre også..

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger! nbmofo: Nei ikke GND her, hadde tenkt å bestille et Lee system med GND og ND filtere, men det er desverre lagt litt på is, så bilder med slør i vannet blir nok vanskelig, siden det er så lyst her hele døgnet.. På dette bildet har jeg benyttet digital blending, med 2 eksponeringer og layer mask+brush. Nitid arbeid, spesielt i overgangene. Etterpå litt dodge/burn for å få frem dramatikk i landskapet og skyene. Digital blending er en teknikk jeg bare nylig har begynt å utforske. I forhold til HDR er det lettere å få naturlige resultater tror jeg, særlig hvis man velger å ha full manuell kontroll.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...