Gå til innhold

Junifest 2009 - Mollenpriz - Farger

Anbefalte innlegg

Bruker:Mollenpriz

Utfordring:Bare ta fargebilder. Tar alt for mye svart/hvitt. Dog jeg har lov å ta S/H om det blir tatt med det analoge.

Deltakernivå: Kandidat

Utstyr: Alt i signatur og kanskje ett Minolta X-300 om det blir reparert iløpet av måneden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 Juni

Shadow

post-89440-1244154009_thumb.jpg

ENDA dårligere tid idag. Løp hjem fra utstilling for å rekke. Så er litt tvilende. Men en utfordring er en utfordring. Og gjett om det var fristende å konvertere til S/H.

40D

Tamron 17-50@26mm

F/3,2

1/15

ISO 1250

Sir Tojo: Takk. Jeg satser på å ha lite S/H fremover. Jeg greier dog ikke å koble brukernavnet ditt med en IRL-person. 

Lenke til kommentar

5 Juni

Bokeh

post-89440-1244251772_thumb.jpg

40D

EF 50mm F/1,4@2,2

1/500 

ISO 200

På nesten alle bildene har jeg hatt en tankegang som har forflyttet seg i retningen kvadratisk crop.

Dette har kommet med blandende følelser, og jeg er ikke sikker på om jeg vil at det skal fortsette slik. Noe som er bekymringsfullt, i mine øyne; er at det finnes så mye av det. Nå snakker jeg om kvadratisk crop.  

En tilleggsutfordring som trer i kraft fra nå av er at jeg også skal prøve å unngå kvadratisk crop, da dette er noe jeg tidligere har hatt som en hovedutfordring og at jeg nå ikke tenker at det er så mye av en utfordring.

Om jeg tar ett bilde vil jeg at det skal utnytte bilderammen. I denne utfordringen vil jeg lære meg å komponere bedre med det jeg har, uten å ty til diverse croptilbøyninger.

Padam.

Lenke til kommentar
Det siste likte jeg. Det var vell ikke litt mørkt ute? :p Exifen var litt fun.

Takk :) Ja, det var ganske mørkt ute. Hah efixlol.

Juni 7

Last Day

post-89440-1244408283_thumb.jpg

Siste marsjdag for Nordnæs Bataillion. 

EXIF:

40D

EF 50mm F/1,4@2,5

1/640

ISO 125

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...