Gå til innhold

BK: Hageblomst i solen

Anbefalte innlegg

Jeg kan lite om blomster og syns igrunn det er ganske kjedelig men i dag var jeg på insektjakt i hagen. Insektene var ikke spesielt lette å ta bilde av så mens jeg ventet fotograferte jeg litt blomster. Vanskelig med vinden som var, ikke mye men nok til at blomstene ikke sto rolig.

Her var i alle fall ett forsøk, skal legge ut en til som var vesentlig finere enn jeg hadde trodd bare man kom nærme nok.

post-41504-1243777783_thumb.jpg

Ser vel at jeg trolig har bommet litt på fokus

Endret av fluefiskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Et veldig ordinært blomsterbilde, men man skal jo øve seg på noe lett, ikke sant? ;) Ser nødvendigvis ikke noe særlig bom med fokusen. Skarpheten derimot blir noe for intens, eller så er det alle de hvite prikkene (blomsterstøvet ?) som gir en liten illusjon av at det er oppskarpet litt for mye. En veldig så vanlig komposisjon med tanke på blomsterbilder også. Kunne godt ha tenkt meg en mye mer blurete bakgrunn, samt at den fremste blomsten til venstre blir til litt distrahering. =)

Lenke til kommentar

Ganske ordinært kan jeg være enig i :) Men pga noe diffust syn sliter jeg med manuell fokus. Men nå er det problemet løst på macro pga nytt kamera :) De hvite prikkene så jeg også, så tok med meg lupe ut (blomsten er særdeles liten) og da var de der på orginalen pgså. men jeg ser hva du skriver og er vel muligens enig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...