Gå til innhold

Ny råtass PC?


Anbefalte innlegg

Hei som kanskje mange andre har så jeg fodt en masse ferie penger og en deilig sum penger igjen på skatten. Vurderer derfor å oppgradere pcen litt for bedre ytelse men jeg vet ikke om det er lurt å vente eller på hoppe på det nye toget ?

 

Jeg har i dag følgene specs

 

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

2 x Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5,

3 x 30 GB vertex SSD

 

Hvor mye mer har jeg og gå på hvis jeg går over til Quad Processor i7-920 med nytt hovedkort og ddr 3 ram ? kanskje plusse på ett 4870x2 til.

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei som kanskje mange andre har så jeg fodt en masse ferie penger og en deilig sum penger igjen på skatten. Vurderer derfor å oppgradere pcen litt for bedre ytelse men jeg vet ikke om det er lurt å vente eller på hoppe på det nye toget ?

 

Jeg har i dag følgene specs

 

Cooler Master Stacker 831 Sort, 2x12cm

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core? 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket

2 x Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

HIS Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5,

3 x 30 GB vertex SSD

 

Hvor mye mer har jeg og gå på hvis jeg går over til Quad Processor i7-920 med nytt hovedkort og ddr 3 ram ? kanskje plusse på ett 4870x2 til.

 

Personlig hadde jeg ikke giddet, opppsettet du har der hevder seg veldig godt. mye cash for pengene! kanskje heller invistere i litt skikkelig kjølig og overklokke pcen i stedet! :) Det er mitt syn på saken.

Lenke til kommentar

Tips: Gå Ci7 920 (d0 stepping) i stedet for C2Q, og kjøp vannkjøling til både CPU og 4870x2, da kan du klokke godt nærmest støyfritt. Det vil være en fordel med stor radiator og bruke f.eks Noctua vifter.

3x 30GB vertex vil gi deg en nydelig OS + programmer + spill disk.

Lenke til kommentar
Tips: Gå Ci7 920 (d0 stepping) i stedet for C2Q, og kjøp vannkjøling til både CPU og 4870x2, da kan du klokke godt nærmest støyfritt. Det vil være en fordel med stor radiator og bruke f.eks Noctua vifter.

3x 30GB vertex vil gi deg en nydelig OS + programmer + spill disk.

 

 

Joa, dette blir jo cirkus

 

2000 + for hk

2200kr for cpu

1500+ for ram

1000kr + for gpu blokk

600kr for cpu blokk

600kr + for pumpe

500 + for raddis

600+ for vifter

 

Da hadde jeg heller spart godt over 4000kr og bare kjøpt wassercooling og klokket så mye som mulig! og bruke penger på noe annet gøy! jeg hadde gitt mye for det oppsettet der lissom!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...