holvik Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har en stasjonær pc som har tatt kvelden. Når jeg slår den på begynner kabinett og prosessor vifter å snurre. Det er lys på hovedkortet, men skjermen er helt svart og den velkjente knatringen fra harddisken uteblir. Har tatt ut og byttet om på rambrikker uten att det gjorde noen forskjell. Har desverre ikke ett ekstra skjermkort , så jeg får ikke testet dette. Tror selv att det er hovedkortet som er synderen. Håper det er noen lyse hoder der ute som kan hjelpe meg videre. Hovedkortet heter Asus PK5, skjermkortet er ett GT8600 med passiv kjøling. Lenke til kommentar
krokeen Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Kan sikkert hjelpe men trenger litt mer info som f.eks beep codes fra hovudkortet. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Kan sikkert hjelpe men trenger litt mer info som f.eks beep codes fra hovudkortet. Ikke en lyd fra hovedkortet ! Takk for att du gidder å engasjere deg. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Har du prøvd å gjøre psu helt strømløs en stund,kontakt i veggen.Det er dette som skal gjøres ved en misslykket overklokking på ditt hk. Har du prøvd clear cmos.Sjekk alt av kabel tilkoblinger strøm og signal. Men det jeg har mest tru på,er at rammen er gåen,har du annen ram du kan prøve (låne hos noen) Lenke til kommentar
holvik Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Har du prøvd å gjøre psu helt strømløs en stund,kontakt i veggen.Det er dette som skal gjøres ved en misslykket overklokking på ditt hk.Har du prøvd clear cmos.Sjekk alt av kabel tilkoblinger strøm og signal. Men det jeg har mest tru på,er at rammen er gåen,har du annen ram du kan prøve (låne hos noen) Har latt psu være uten strøm en stund. Har ikke overklokket. Er bortreist til Onsdag, skal prøve clear cmos når jeg kommer hjem. Har 2 Crucial ram brikker. Har prøvd å starte med en brikke, men det er ikke noen forandring. Ville vel være rart om begge brikkene gikk til hel... samtidig. Har ikke flere DDR2 brikker liggende. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Jeg mente også det ville være rart at begge ram brikkene skulle gå til h....samtidig,helt til dette skjedde med meg,og mine Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2GB KIT Pc'en fungerte helt normalt,til jeg skulle starte den en mårra,og hadde akkurat samme symptomer som deg. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg mente også det ville være rart at begge ram brikkene skulle gå til h....samtidig,helt til dette skjedde med meg,og mine Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2GB KIT Pc'en fungerte helt normalt,til jeg skulle starte den en mårra,og hadde akkurat samme symptomer som deg. Javel, samme brikkene jeg bruker. Da må jeg få tak i noen andre for testing. Takk for tipset, får håpe det er bikkkene som er synderen. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Må gratulere deg ask99, du fikk rett. Det var minnebrikkene som lagde krøll ! Takk for hjelpen ! Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Hei... setter liv i en gammel tråd og håper på kloke hoder. Jeg har også akkurat samme sympomer.. bara at min ble vanskligere og vanskligere og starte.. jeg kunne slå den på så var det som beskrevet hos deg, slå så av og så på igjen så fungerte det helt til dette ble vanskligere og vanskligere til den nå til slutt starter med alt av lys/vifter etc men ikke noe bip eller brumming fra hardisk? trur dere at det kan være mine 2 rambrikker også? har testet 3dkort og strømforsyning og skal til og kjøpe nytt hovedkort og cpu, testet også men en og en rambrikke uten hell.. Brikkene og hovedkortet mitt er : Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 ,Kit w/two matched BallistiX 128Megx64 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=334571 og Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34095 takk for svar!!! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Mye mulig,vi e 2 på forumet med de Crucial DDR2 BallistiX PC8500,og 3 med Crucial DDR2 BallistiX PC6400 som har tatt kveld,alle var 2.2Volt brikker. Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Mye mulig,vi e 2 på forumet med de Crucial DDR2 BallistiX PC8500,og 3 med Crucial DDR2 BallistiX PC6400 som har tatt kveld,alle var 2.2Volt brikker. Hmmm... da MÅ det jo bare være brikkene mine også som har tatt kvelden, kan ikke forstå noe annet???? Din personlige mening ask? kjøpte dere samme typen eller noen andre brikker da? hvilke må jeg ha i så fall som passer til mitt hovedkort? tusen takk for svar. mvh Kenneth Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 (endret) Det kunne jo vært lurt å fått låne en DDR2 pc5300-pc8500 ram brikke,for å teste med før du kjøper nye.Min personlige mening,er at jeg ikke stoler på dem mer Jeg kjøpte Gskill 4 GB DDR2-1100,men jeg vet ikke om man får tak i dem mer. Prisguide Endret 19. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Hei, kjenner få folk hher hvor jeg er som driver med pc s¨jeg må nok bare kjøpe og gamble.. Ved og se på hovedkortet er det noen som har tid til og legge ut et par direkte linker til meg på ram som passer dette fra komplett.no.. tusen takk for hjelpen. mvh Kenneth Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Alle du finner i prisguide passer til din pc,men jeg kan legge ut noen fra Komplett. Du trenger ikke større enn pc6400 fordi du ikke overklokker cpu. Pga pris,er det like greit du øker til 2 stk 2gb ram. Husk at det er 10 års garanti på de brikkene!!(de ødelagte Crucial DDR2 BallistiX) Kingston DDR2 HyperX PC6400 4GB KIT CL5 OCZ DDR2 PC6400 4GB KIT, Reaper HPC Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KITx2 Endret 20. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Husk at emnetittelen skal beskrive trådens innhold og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. Emnetittel skal være på minimum tre ord. I henhold til retningslinjene er emnetittel endret til noe som lettere kan gi bedre tilbakemeldinger og/eller assistanse. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Alle du finner i prisguide passer til din pc,men jeg kan legge ut noen fra Komplett.Du trenger ikke større enn pc6400 fordi du ikke overklokker cpu. Pga pris,er det like greit du øker til 2 stk 2gb ram. Husk at det er 10 års garanti på de brikkene!! Kingston DDR2 HyperX PC6400 4GB KIT CL5 OCZ DDR2 PC6400 4GB KIT, Reaper HPC Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2 Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KITx2 Tusen takk skal du ha.. mener du at det er 10år garanti på mine også ? dem som jeg trur har tatt kvelden? kan jeg prate med komplett og kanskje få nye på garanti? tusen takk for svar ask, du har hvert behjelpelig Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Da må jeg bare takke så mye for hjelpen til alle som har hjulpet til, spessielt ask og roberteh med feilsøking av pc`n min.. Fikk ny ram i dag og den fungerer endelig etter 6mnd med svart skjerm... HAHHAHA, så lang tid tar det for en newbie Tusen takk for hjelpen til og få maskinen min til og fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå