Gå til innhold

Junifest 2009 - Lars - Det vi ikke vil se.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15.juni: Trekkspillterroristen

post-55736-1245173741_thumb.jpg

Det slår aldri feil. De kommer frem over alt hvor det er folk. Du ser dem kanskje ikke med en gang. Du prøver aktivt å ikke se dem. Men høre dem gjør du. Det er ikke til å unngå. Disse ulydene som egentlig mest høres ut som noen som prøver å ta livet av en katt på mest mulig smertefull måte. Hvis du faktisk stopper opp og lytter så kan det hende du legger merke til at det egentlig er en kraftig voldtatt versjon av "When the saints go marching in" eller en eller annen russisk eller østeuropeisk folkevise. Og dette forventer de faktisk å få penger for!

Lenke til kommentar

Likevel... Trekkspillterroristen har jeg litt respekt for. Han prøver faktisk å yte ett eller annet for å få noe tilbake. Da er det verre med tiggerkonene som kommer og rister med koppen sin opp i ansiktet ditt mens de nesten roper "Change please!"

Disse kvinnene har jeg intet annet enn forakt for. De prøver ikke en gang. De bare forventer at de skal få. En ting er rusmisbrukere som spør om de kan få en tier fordi de mangler til dosa si. De får gjerne det jeg har av småpenger. Men alle de "Rumenske Rosalinda'ene", som jeg har valgt å kalle dem i flertall, de har ikke en gang et heftig narkoforbruk å legge skylda over på. Å gi dem penger hjelper heller ikke. De er nemlig sendt hit av kyniske bakmenn som tar mesteparten av det de samler inn. Gir vi en rumensk Rosalinda en tier i dag så har vi to rumenske Rosalinda'er her i morgen.

Jaja... Nok babbel for denne gang.

16.juni: Rumenske Rosalinda

post-55736-1245174608_thumb.jpg

Lenke til kommentar

17.juni: Megafonselgeren

post-55736-1245248508_thumb.jpg

Han er trøtt og sliten. Han har vondt i beina etter en lang dag på beina i sko som passer dårlig. Sulten og tørst er han også. Men det er noe annet som er viktigere. Suget... Han trenger noe snart. Kvalmen holder på å bygge seg opp. Han har solgt unna dagens siste blad og fått tak i dosa si. Nå trenger han bare et sted å sette den. Bannlyst fra samtlige byens kjøpesenter må han ta til takke med en benk. Helst ville han sittet inne og tatt den. Kanskje på et toalett. Men de koster penger. Folk jager forbi. Med barnevogner, mobiler og bæreposer. Alle travelt opptatt med sitt. Ingen ser den slitne mannen som bare skulle ønske han hadde en varm seng å ligge i. Kanskje en dusj og litt varm mat også. De vil ikke se. De vil ikke tro at han en gang var en av dem.

Lenke til kommentar

Bra skrevet Lars, men hva skjer med at han har sånn kort på jakka? Ser jo brått ut som en viktig business-mann da.

Nei glem det, det er vel derfor han heter Megafonselgeren..

PS: Jeg liker de tre siste bildene best. De menneskene. Flotte bilder, stå på.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Bra skrevet Lars, men hva skjer med at han har sånn kort på jakka? Ser jo brått ut som en viktig business-mann da.
Det kortet betyr at han er en offisiell selger av bladet Megafon. I stedet for å gå rundt å stjele, rane eller selge dop for å finansiere forbruket sitt så får de utdelt en bunke blader de kan selge og beholde fortjenesten selv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...