Gå til innhold

Junifest 2009 - Lars - Det vi ikke vil se.

Anbefalte innlegg

Genialt edderkoppbilde. Utrolig ekkelt hvor mange øyer den har ...
Takk. Ja, jeg vet. Det er ikke naturlig. Tror den har vært innom Kjeller og drukket litt kjølevann fra reaktoren der

Jeg kan godt se slike; så lenge de ikke er på størrelse av en middels hund og okkuperer sengen min. Det vil jeg ikke like :D

Tom

Selv så hater jeg sånne kravlende små kryp. Alle beina! Kjenner jeg nesten klør over hele kroppen bare av tanken.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott bilde av edderkoppen! Mange er kanskje ikke klar over det, men i Norge finnes det flere store edderkopper, som for eksempel kjelleredderkopp og stor husedderkopp. Begge disse kan bli 10cm store, og gir svært smertefulle bitt hvis du plager dem. Det er også snakk om lokale lammelser/nummenhet på bittstedet p.g.a. giften. Det var en liten avsporing..

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=306301

mange er kanskje ikke klar over det, men flere lokale butikker bruker å gjøre akkurat dette. For eksempel er kebabsjapper og små kiosker kjent for dette. Ofte kan eierne være borte i opptil 10 minutter. Det er også snakk om lengre ærender i/rundt nærområdet. Det var en liten avsporing..

:tease:

Keep 'em coming Lars. Jeg digger dette :D

Lenke til kommentar
Det edderkoppbildet var knall! ;) Kvar i all verda finn ein slike? Dei er jo så utruleg fasinerande... Men i alle fall, veldig gode bilete! :yes:
Takk. :) Denne fant jeg ved noen gamle byggningsmaterialer som lå henslengt langs en gangvei.

På de fire siste har du virkelig truffet min personlige tolkning av temaet. Bra utførelse også, selv om jeg sannsynligvis ville ha prøvd å få til litt større DOF både på edderkoppen og sprøyten (vanskelig å være bastant uten å vite hvilket lys du hadde å jobbe med).
Tusen takk. :)

Det med DOF må jeg lære meg kameraet litt bedre for å gjøre noe med. Blir sikkert flinkere etterhvert.

Flott bilde av edderkoppen! Mange er kanskje ikke klar over det, men i Norge finnes det flere store edderkopper, som for eksempel kjelleredderkopp og stor husedderkopp. Begge disse kan bli 10cm store, og gir svært smertefulle bitt hvis du plager dem. Det er også snakk om lokale lammelser/nummenhet på bittstedet p.g.a. giften. Det var en liten avsporing..

Takk igjen. Dette går vel under kategorien ting jeg ikkke vil vite. :p

Keep 'em coming Lars. Jeg digger dette :D
Skal gjøre mitt beste. ;
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Vær så snill, sånt vil jeg ikke vite når jeg hater de ekle jævlene. :p

Lenke til kommentar

I dag hadde jeg gitt meg selv en ekstra-utfordring. Jeg hadde planer om å kun bruke kit-objektivet. Blitt litt mye makro i det siste. Jeg har flere gode kandidater tatt med 14-42 mllimeteren, men så har det seg sånn at jeg har en kjæreste som er helt utrolig til å finne motiver. Da går slike planer i dassen.

Da vi kom over denne så var jeg nødt til å ta frem mellomringen og 40-150'en. Den på det nærmeste lokket meg.

14. juni: ...den andres død.

post-55736-1245008392_thumb.jpg

Ja, du kan si at motivet er en resirkulering av 11.juni. Det er likevel noen små forskjeller. 11.juni-bildet var faktisk av en insulinsprøyte. Den måtte snus for å skjule at det sto insulin på siden. Dette er 100% autentisk narkis-sprøyte.

Nå føler jeg at sirkelen er sluttet. Den ene sprøyten bringer liv, den andre tar liv.

Bildet er uredigert. Kun skalert.

Lenke til kommentar

Er de der et vanlig syn rundtomkring? Er det jeg som er blind eller?

Tror aldri jeg har sett en sånn liggende å slenge noen gang.

Likte bildet veldig godt. Likte skillet mellom mørkt mot spissen og lyst mot beholderen. Som jeg har sagt før, så blir dette bare bedre og bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Er de der et vanlig syn rundtomkring? Er det jeg som er blind eller?

Vi var i "narkisparken" i bergen, så nei. :p Men der finner man.

Lenke til kommentar

Kan slenge en liten funfact nå før jeg legger meg. Sprøyter er i noen miljøer også kjent som Rudolf.

Hvorfor Rudolf?. Jo det er det en enkel forklaring på. Man sier ikke rett ut at man trenger reine sprøyter. Vet aldri hvem som hører. Derfor er det snakk om "reint utstyr". Reint utstyr rimer på "reinsdyr". Vel... Nesten hvertfall. Og når man setter sprøyta så tar man inn litt blod for å være sikker på at man har satt den rett. Og da blir den rød på nesa. Hvilket reinsdyr er det som er rødt på nesa? Og der har vi det... Hvis du ser noen litt shabby folk som snakker om at de må på apoteket å finne Rudolf så vet du nå hva de snakker om.

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...