Gå til innhold

Junifest 2009 - Lars - Det vi ikke vil se.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Kan ikke akkurat si at jeg får vondt i magen av å se på det. Selv synes jeg det lignet mer på et snapshot mens han ventet på å få komme inn. Personlig mener jeg at å legge alle heftene i en bunke, litt spredt utover, fokusere på én tittel med sterk tekst og slik at man skimter noe av tittelene til resten av folderene i en mer ufokusert i en mye lavere vinkel *trekke pusten* ville ha gitt bedre komposisjon. Litt mer behandling forsterker inntrykkene ofte, særlig med noe diffraksjon i hjørnene og selektive farger med SH.

Beklager litt krass kritikk, men jeg foretrekker å kommentere hva jeg "misliker" ved bilder og gjerne ville ha sett annerledes ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

@Egilanso:

For all del. All kritikk er velkommen. Det var forresten etter at jeg hadde vært der inne jeg tok det, så var litt småskjelven og hadde litt problemer med fokusen. Jeg skjønner hvor du vil med det å legge det i en bunke også videre, men der er jeg uenig. Det hadde ikke vært virkelig. Her ønsker jeg å reflektere virkeligheten og da å gå inn og dandere det så fryktelig blir feil i mine øyne.

Når det gjelder behandling av bildet så er jeg der fullstendig amatør så der er det antagelig mye å hente.

:)

Endret av Lars
Lenke til kommentar

Sikkert mulig å plukke både på organisering og behandling av bildet. Men ser ingen grunn til det, dette fungerer langt bedre som et snapshot i ordets rette betydning; et enkelt bilde som gir innblikk i en annens situasjon langt bedre enn noe gjennomorganisert bilde med modeller og et hav av eksterne blitser gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Kan ikke akkurat si at jeg får vondt i magen av å se på det. Selv synes jeg det lignet mer på et snapshot mens han ventet på å få komme inn. Personlig mener jeg at å legge alle heftene i en bunke, litt spredt utover, fokusere på én tittel med sterk tekst og slik at man skimter noe av tittelene til resten av folderene i en mer ufokusert i en mye lavere vinkel *trekke pusten* ville ha gitt bedre komposisjon.

Jeg så for meg noe lignende når jeg hørte hva dagens bilde var av. .p

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro at jeg er skuffet? ;)
Bare tenkte siden du forventet deg noe annet.

Det beste med bildet, er at det ikke er arrangert illustrasjonsfoto.

Jeg tror dette bildet hadde gjort seg i sort/hvit med en litt kraftig sepia/brunaktig tone.

Tom

Takk. :)

Jeg synes aldri jeg får det ordentlig til når jeg konverterer til S/H. Som nevnt er jeg skikkelig n00b når det gjelder photoshop og jeg finner liksom aldri de rette innstillingene på hvilke farger som skal "prioriteres" når jeg konverterer. Men hvis du (eller noen andre) har lyst til å lage en slik versjon for å se så er det bare å sette i gang. Last gjerne opp resultatet.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Angående konverteringer til sh eller sepia i photoshop. Det finnes flere arbeidsmåter, men disse er mine rutiner i alle fall:

Gå inn på Layer -> New Adjustment Layer -> velg f.eks Photo Filter for å velge forskjellige fargetoner, Channel Mixer for å velge diverse SH filter. Du kan også lage et nytt adjustment layer for Brightness/Contrast for å så justere kontrastene, da en direkte konvertering til sh, ofte blir veldig blasse og trenger et lite spark. Dersom man lærer seg å bruke lag på riktig måte, så føler i alle fall jeg at man har en utrolig mye større kontroll over bildene sine enn å behandle kun bildet og plutselig kan du ikke gå flere steg tilbake og må ta hele sulamitten på nytt igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...