Eirik Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Er deg egentlig lov å ta bilde av hvem man vil og publisere på internett? Er lov så lenge det er 3 eller flere personer på bildet. Hvis ikke må man ha fått tilatelse fra personen i bildet. Tror jeg. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 PortrettbilderHer er hovedformålet å avbilde en eller flere bestemte personer. Hovedregelen er da at man alltid skal ha samtykke fra de avbildede før bildet legges ut på nett. Men det står i tillegg Det finnes i dag ingen spesifikke lover som gjelder offentliggjøring av bilder på Internett. http://www.datatilsynet.no/templates/article____881.aspx Så du kan legge de ut uten samtykke. Men jeg tror ikke at jeg ville likt det hvis jeg plutselig fant bilder av meg selv på et forum hvis jeg ikke visste at bildene var tatt en gang. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg lover å ta ned bildene om jeg får noen henvendelser. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 I dag så tror jeg faktisk at jeg tar meg en fridag fra all fotograferingen. Synes jeg har fortjent det. Meldte meg tross alt bare på som "pingle". Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Gårsdagens: 19.juni: Hærverk Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Dagens: 20.juni: Tom vinflaske Det er noe vi ikke liker å se. Helst skal de være fulle og vi ha en korketrekker klar. Bildet er ikke arrangert for anledningen. *dobbeltsjekke at jeg ikke har masse skriveleifer* Endret 20. juni 2009 av Lars Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Gårsdagens:19.juni: Hærverk Dette ble et flott bilde, fine farger og godt komponert. RandiA Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 (endret) Det er noe vi ikke liker å se. Helst skal de være fulle og vi ha en korketrekker klar.Bildet er ikke arrangert for anledningen. Tomme vinflasker er ikke ikke noe problem, å lenge det finnes flere. I ette tilfellet, i kjøleskapet. Artig at du tok med glassene i bakgrunnet. En trivelig aften med dama ? Tom Endret 20. juni 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Uff, hadde det bare vært så vel. Dette stammer fra en middag med faren min. Tok bilder både med og uten glassene i bakgrunnen, men fant ut at det gjorde seg best med dem. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Hmm - hvordan hadde det blitt med tomme glass? Er ellers ikke sikker på hva Tomsi mener med at det er ok så lenge det finnes flere tomme vinflasker i kjøleskapet.. Men - de fulle glassene gjør at det blir en tvetydig historie av det - her er det flere muntre folk som koser seg, mens hva som skjer sett fra en liten krabats synspunkt nok ikke er fullt så muntert.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 For å være ærlig så var dette er "fort-og-gærli-bilde". Tenkte ikke så mye over historien bak det. Bare tenkte jeg måtte prøve å få opp et bilde de dagene jeg kan. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Synes det gjør seg godt med fulle glass, er jo en grunn til at flasken er tom Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Likte godt "Hærverk". Mye for øyet å "ta tak i" siden det på en måte er flere bilder i ett. Fascinerende. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Likte Hærverk. Fascinerende effekt med alle refleksjonene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Tusen takk. "Hærverk" er av ruta på et busstopp som ligger helt inntil en hekk. Bare sånn om noen ble forvirret av alle refleksjonene og sånn. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Nei, jeg har ikke glemt dere. Har bare vært ute og reist og generelt sett vært jævlig opptatt og hatt minimal tilgang til internett. Her kommer i hvertfall de siste bildene mine: 22. Juni: Forfall 23. Juni: Moralsk Forfall 24. Juni: Tollere. 27. Juni: Solnedgangen. For det betyr at solen snart er borte og jeg ikke kan sole meg mer. 28. Juni: Måker Hater dem! De bråker og plager meg. 29.juni: Stormen kommer: 30. Juni: Rust Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 4. juli 2009 Del Skrevet 4. juli 2009 Fine bilder! Synes det som traff blink i forhold til oppgaven, var 24. juni - når du har vært på Systembolaget, og tenkt at "Fanken heller, jeg hiver med en treliters Periquita i tillegg!" - så er ikke en toller det mest kjærkomne synet på hjemturen ... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2009 Vi blei tauet inn vi også, men siden vi kjørte en ordentlig harry og shabby amerikansk van så tok vi ikke sjansen på å smugle. Heldigvis. For når vi kom til grensa så stod de der og vinket oss så pent inn til siden. Tollere er forresten meget kamerasky av seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå