danjah Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det finnes ingen mening med livet. Hadde det eksistert en mening med livet, lesbar og forståelig, så hadde livet vært meningsløst. Så det er nettopp det meningsløse som for meg gir mening. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hehe. Må si jeg fant en viss ironi at det å finne en løsning på meningen med livet, naturlig gjør at vi kan kategorisere det som meningsløst. Endret 17. juli 2009 av cuadRo Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Hvis man er religiøs så tror man vel at man er en brikke i Gudens store plan, og hvis man har litt utdanning og et åpent sinn, så tror man ikke på noen mening med livet, ei heller på skjebnen. Kom til å tenke på det, er skjebnen relatert til religion? Kan vel ikke være noen som ikke tror på det overnaturlige og skjebne samtidig? Sorry for OT. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Kall skjebne for determinisme og jeg tror du vil finne en god del Lenke til kommentar
H3N Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Livet har vel ikke noe mer mening enn du eventuelt gir det selv. Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) ..................... Endret 1. september 2012 av #Delirious# Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Som jeg har sagt hundre ganger før: Gled deg over de små tingene i livet!! Ikke sitt og vent på stort som at norge skal vinne VM i fotball, men bruk de små tingen i livet til å glede deg og andre over. Prøv med et smil til noen som står sammen med deg og venter på grønn mann. Skal ikke mer til for de fleste og de smiler tilbake til deg og gir deg den "det er deilig å leve" følelsen! Undre deg over de små tingene i livet, de tingene som faktisk utgjør livet ditt for det er de som gir deg mening, glem negative bemerkninger og husk de positive! Det er DU og DU alene som står for innholdet i ditt eget liv, men gud hjelpe meg hvor mange det er som går rundt og venter på at noen skal komme å gi dem denne meningen. Carpe diem! Grip dagen!!! It's ALL up to you! Og husk de små tingene i livet!!! Det er det som gir livet mening! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva er meningen med døden? Meningen med døden - meningen med døden = meningen med livet Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) ............. Endret 1. september 2012 av #Delirious# Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Jeg tar meg selv i å flire over meningsløsheten hver bidige dag. Endret 18. juli 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Jeg tar meg selv i å flire over meningsløsheten hver bidige dag. ... og meningsløsheten flirer tilbake formoder jeg? Er ikke mer meningsløst en du lager det selv vet du.. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hvorfor skulle livet bli mer betydningsfullt av å tillegge det falsk mening? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 . ... Carpe diem! Grip dagen!!! ... eller man kan sove og heller carpe noctum Det er ene og alene en selv som bestemmer hvordan man ser på livet. Finner man det meningsløst så får man fylle det med noe. Små ting som RWS nevner funker fint. Selv er jeg overbevist om at jeg er grunnleggende heldig, slik at om det skulle skje noe jeg oppfatter som negativt så vil det legge grunnlaget for en positiv opplevelse. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva med carpe scrotum? Finfint motto. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hvorfor skulle livet bli mer betydningsfullt av å tillegge det falsk mening? Våre meninger er ikke noe mer eller mindre verdt enn noen andres meninger. Om det hadde vært en stor universal grunn hadde denne også per definisjon vært subjektiv, og dermed like mye verdt som en annen. Objektiviteten eksisterer ikke. Vi klarer aldri nå den. Dermed er verdier verken verdiløse eller verdifulle (annet enn hva vi syntes) Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva med carpe scrotum? Finfint motto. Som betyr 'grip ....?' Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva med carpe scrotum? Finfint motto. Som betyr 'grip ....?' ... pungen ja... ikke den med pengene nei, men den med steinene... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva med carpe scrotum? Finfint motto. Som betyr 'grip ....?' ... pungen ja... ikke den med pengene nei, men den med steinene... Mener å huske at dotten hadde det som, mer eller mindre, motto -- som følge av kreften hans. Lenke til kommentar
Lenne Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Meningen med livet er at vi skal formere oss og utvikle oss. Hva som er meningen med det, tror jeg rett og slett bare er tilfeldig og meningsløst. Hva vi mener meningen med livet er, derimot, er opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Hva med carpe scrotum? Finfint motto. Meningen med livet er et realt balletak? Jeg er med på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå