Gå til innhold

Gamer PC - Holder enda mål?

Anbefalte innlegg

Heisann:) Har en ganske rå Gamer PC etter min mening, kjøpte den ifjor, har byttet ut noen deler på den, men jeg vil bare vite om den fortsatt holder mål i forhold til at jeg vil den skal være en rå Gamer PC.. Her er Specsene:

Kabinett: Antec 1200 Gaming Case

CPU: AMD Athlon 64 X2 3,2 Giga

Zalman CPU vifte

Hovedkort: Asus Crosshair 2 Formula Nvidia 780 SLI AM2+ Hovedkort

Skjermkort: Asus GeForce GTX 8800 512 MB DDR3

Lydkort: Sound Blaster Audigy Fatality

Minne: 4x 1 Giga Brikker totalt 4 Giga Crucial Ballistix |066 Mhz

LG HD DVD/Blu-Ray Combo spiller

Samsung DVD brenner

Trådløst Nettverkskort fra SMC

Hardisker: 3x 750G Western Digital disker S-ATA + en 750G ekstren Western Digital S-ATA

Keyboard og Mus: Logitech MX 5500

Høytalersett: LogitecH Z-5500

Skjerm: Samsung SyncMaster T260 Rose Black (26 tommer)

Strømforsyning: MIST 1000 W

De eneste tingne jeg tenker på er hovedsaklig å bytte ut skjermkortet først også prossessoren. De ligger begge litt bak ser jeg.. Hva synes dere? Er resten ok? Er dette definiasjonen av rå pc til dags dago? Har planer om å få meg Windows 7 54 Bit og da øke rammen til 8 giga etterhvert også..

Så lurte jeg på en ting.. Støtter de nye AM3 Phenom 2 prossessorene AM2+ også? Hørte jnoe okm at de er bakoverkobatible..Hovedkortet mitt er j oganske rått, litt synd hvis jeg ikek kan få kjøp den prossessoren..

Takk for all input:)

Endret av dandel58
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo en helt grei gaming pc. funker vel bra til de fleste spill. men hva som er bra nok for deg vet jeg ikke. men skal du ha en skikkelig gaming pc så må du nok over på GTX 2XX serien og intel cpu. forresten åssen blir 4x 512 mb ram til 4 gb ? kansje du også burde vurdere 64 bit os. hvis du i tilfelle har 4 gig ram så får du bare brukt 3 gb.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Skal aldri ha Intel hehe.. Skal ha AMD... AMD er bedre på pris i forhold til ytelse, alltid hatt AMD og vil aldri bytte til Intel og jeg kjører AMD Hovedkort.. men hvis jeg får opp skjermkortet mitt og prossessoren da snakker vi rått? Jeg er ute etter å ha det råeste oftest...

Til rammen, jeg feilpostet, har fikset det nå.. har 4x 1 Giga brikker

Endret av dandel58
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...