Gå til innhold

WD Passport™ Essential fungerer ikke med MAC - forklaring/ løsning?

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte en WD Passport™ Essential 250GB Real Red fra komplett.no. Når jeg nå kobler den til min MAC med USB, så kommer ingenting opp. Har forsøkt i begge USB portene. Noen som vet hva problemet kan være? Må disken formateres for å kunne brukes med MAC? Isåfall, hvordan gjøres dette? Noen som vet hvilket system den er formatert med i utgangspunktet?

Håper på rask tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pussig. Er ute etter lignende svar, så "hi-jacker" tråden din litt i håp om å komme fram til samme svar.

Se om din kommer opp i Diskverkøy/Disk utility. Min kommer nemlig opp der, men min mounter ikke.

Jeg kjøpte meg nylig en WD My Book Essential 640gb. Til å begynne med fant PC'n min harddisken helt fint, og kunne overføre. Formaterte den til NTFS for å kunne overføre filer større enn 4gb. Prøvde å bruke den på Mac men fant ut at det ikke gikk ann å skrive på den via mac, bare lese, men med programmet Paragon klarte jeg å lese og skrive min kjære NTFS-formaterte harddisk.

Prøvde å koble den til Maccen, og den mounta bare ikke. Maccen registrerte at den var tilkoblet men den ville ikke mounte som den vanligvis har gjort. Prøvd å restarte og alt. Er det noe jeg kan gjøre for å få den til å mounte(manuelt?)? Har googlet det uten hell.

Lenke til kommentar

Fant løsningen til mitt problem. Jeg måtte bare koble den til windows of bruke "Safely remove hardware" før jeg koblet den ut for at Mac skulle finne den, ettersom den antok at den allerede var mountet.

Hvis du har brukt den på en Windows så er det kanskje det som er problemet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...