Rolfus Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Skal ut og reise til varmere himmelstrøk om ca en mnd. I den anledning driver jeg å researcher nytt kompaktkamera som kan akkompagnere evt speilrefleks. Jeg vet at speilrefleksen er for stor og klumpete til at den blir tatt med over alt, derfor vil jeg ha et hendig lite kompaktkamera som alltid skal ligge i lomma, klart til bruk. Jeg var fristet til å kjøpe et Exilim EX-S12 pga størrelsen og finfin filmfunksjon, men så leste jeg denne anmeldelsen og nå er jeg usikker igjen. Noen som har kameraet som er enige/uenige med CNET? Dette kameraet blir sansynligvis kjøpt i Hong Kong. Pris spiller ingen stor rolle men helst ikke noe særlig over 2000,- NOK / 2500HKD. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Hm, hva med et Cyber-shot DSC-W290? Liten i størrelsen, god på bilder og film og ikke mer en 2500 kr.. Hvordan er Sony kameraer i bruk? Hva med Pro Duo minnekortene, er det noe jg bør huske på eller går det bra å kjøpe billigste sort? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Jeg vil nok anbefale Casio Exilim FC100. Ny lynrask modell fra Casio. Fikk nylig terningkast 5 hos Dinside http://www.dinside.no/814251/casio-ex-fc100 Det skal visst være helt rått på videoopptak, 720p. (Til og være kompakt digitalkamera) EX-FC100 ser i utgangspunktet ut som et helt ordinært lommekamera. Det har en 9 megapiksels bildebrikke av typen CMOS, et 5x optisk zoomobjektiv, og en 2,7 tommers skarp LCD-skjerm på baksiden. Men på innsiden sitter en bildeprosessor som sørger for å ta bilder i lynende tempo. Det er imidlertid på videosiden kameraet imponerer mest. Prisen på kameraet ligger på rundt 2700,- her til lands, men tror nok man kan få det for rett over 2000,- i Hong Kong. Endret 31. mai 2009 av sir-alex Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Synes HD videoene tatt med Panasonic DMC-TZ7 ser bedre enn med Casioen selv om det er et stykke igjen til rene HD kameraer. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Synes HD videoene tatt med Panasonic DMC-TZ7 ser bedre enn med Casioen selv om det er et stykke igjen til rene HD kameraer. Du kan jo ikke sammenligne to kameraer, med neste 1000,- prisforskjell. Han skulle ha et kamera til rundt 2000,- +/-, 3500,- som Panasonic DMC-TZ7 koster blir vel ikke da helt aktuelt. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har sett tz7 nede i 3000 nylig. Forøvrig har har Kodak modeller fra 1000 med HD filming. Synes ikke disse er noe dårligere enn Casio'en. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har sett tz7 nede i 3000 nylig. Forøvrig har har Kodak modeller fra 1000 med HD filming. Synes ikke disse er noe dårligere enn Casio'en. Hvor har du sett Tz7 til 3000,-? Dette var rimelig! Kan du linke til de kodak-kameraene, som har like god bildekvalitet osv som Casio'en, men som koster kun fra 1000,-? Da kunne jeg tenkt meg et av disse. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har sett tz7 nede i 3000 nylig. Forøvrig har har Kodak modeller fra 1000 med HD filming. Synes ikke disse er noe dårligere enn Casio'en. Hvor har du sett Tz7 til 3000,-? Dette var rimelig! Kan du linke til de kodak-kameraene, som har like god bildekvalitet osv som Casio'en, men som koster kun fra 1000,-? Da kunne jeg tenkt meg et av disse. https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price Jeg har ikke skrevet bildekvalitet, men HD filming. Lenke til kommentar
Rolfus Skrevet 2. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2009 DMC-TZ7 ser jo helt kurant ut og vet at den er populær her på forumet. Når norsk pris ligger på litt over tre tusen så er det ikke værre en at jeg kan ta meg råd til den i Hong Kong. Størrelsen ligger dog litt over det jeg var ute etter, for med 3,3cm dybde og 230 gram forsvinner den ikke akkurat i lomma. FC100 og spesielt S12 er jo ganske små og lette, men lurer på om de 500 kronene og 30 ekstra grammene som skiller FC100 fra S12 er verdt det på bildekvalitet og funksjoner? Hm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå