Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg mener Tanums store rettskrivningsordbok (ISBN 82-573-1226-6, 9. utgave, utgitt av Kunnskapsforlaget i 2005). Jeg ville bare humoristisk påpeke deres store tabbe da de presterte å dele opp det sammensatte ordet "rettskrivningsordbok", slik at det ble "Tanums Rettskrivnigs Ordbok". Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Jeg kjenner ikke til den tabben. Jeg skrev boktittelen slik den står på omslaget. Endret 15. desember 2010 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg kjenner ikke til den tabben. Jeg skrev boktittelen slik den står på omslaget. Nei, men hvis du googler det ser du det. Jeg mente ikke at du hadde tabbet deg ut, Tanum gjorde det. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jeg behersker norsk og til en viss grad engelsk, og skjønner dansk, svensk og en god del tysk og fransk. Endret 18. desember 2010 av Beatnik Lenke til kommentar
Betico Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Norsk, Spansk og Engelsk. Forstår svensk og en del portuguisisk. Tysken fra ungdomskolen er ikke mye å skryte av Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Morsom tråd. Man lærer jo litt når man er sjømann i internasjonal fart. Snakker og skriver flytende (og stort sett likeverdig): Norsk (Nord-Norsk morsmål) Engelsk (Arbeidsspråk jeg har måttet holde meg til i 15 år) Gjør meg forstått på: Tysk (skole og Derrick Russisk (Kona er russisk) Kan lese og forstå endel av innholdet på: Nederlandsk Polsk Spansk Portugisisk Kan ønske "God Jul og Godt Nytt År" på: Tagalog Kan "skål" (cheers) på: Thai Gælisk Holder på å lære meg: Latvisk (nylig flyttet til Riga) Skal også friske opp russisken min litt (mye) mer. Lenke til kommentar
Catnipz Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Høh. Tråden heter "Hvor mange språk kan du?". Personlig vil jeg ikke si at du KAN et språk hvis du kun kjenner til de personlige pronomenene og kan si "Hei, jeg heter..." Dette er ikke en konkurranse om hvem som kan gloser på flest mulig språk, derfor velger jeg å nevne de språkene jeg faktisk kan gjøre meg forstått på og føre en samtale på. Morsmål: Norsk (bokmål) Sidemål: Engelsk (helt ok nivå, roter litt med grammatikken av og til) Tysk (5 år på vgs+ tar master i det nå. Ligger ca. på B2- nivå, noe som gjør at jeg kan forstå det meste og føre samtaler om trivielle ting som ikke er for avansert.) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Norsk (Morsmål) Engelsk Forstår Svensk og Dansk. kan lese sånn halveis Nederlansk Islansk, Norrøn og Tysk. Endret 7. mai 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Kan "skål" (cheers) på: Thai Gælisk Skotsk eller irsk gælisk? Forøvrig kan jeg lære deg det på enda ett keltisk språk. Walisisk: Iechyd da! Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Morsmål er norsk Snakker flytende engelsk (den skotske versjonen.) Behersker tysk bra Kan litt spansk (onkelen min er fra Chile) Også skal jeg lære meg russisk og italiensk med tiden. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Skotsk eller irsk gælisk? Forøvrig kan jeg lære deg det på enda ett keltisk språk. Walisisk: Iechyd da! Begge tror jeg? Slainte math og Slaintevarh (er noe usikker på stavemåten) Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Kan norsk, engelsk, tysk (kan gjøre meg til en hvis grad forstått) - og noe japansk. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Norsk, engelsk og spansk Lenke til kommentar
sLR Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Norsk, svensk ( no shit ) og engelsk, + typisk Glasgow dialekt. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Morsmål: Norsk 1. Fremmedspåk: Engelsk 2. Fremmedspåk: Spansk (3år på Ungdomskole og Spansk II VG1(Går VG1 nå)) Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 I tillegg til norsk snakker og skriver jeg flytende engelsk og spansk. Har veldig lyst til å lære meg flere! Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Jeg kan norsk, engelsk, lærte finsk også, men det er nesten glemt nå.Jeg synes det er veldig spennende å lære språk! Alle som vil lære russisk er velkommen til meg! :-) Lenke til kommentar
Karina Hulesangerhule Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Snakker norsk og engelsk. Har fransk på skolen. Lærer meg nordsamisk helt selv Lånt mye på biblioteket, ser på samiske ting på tv/internett og skal reise til Nord-Norge snart Endret 25. februar 2011 av Karina Hulesangerhule Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Norsk, engelsk, noe tysk og noe islandsk. Tysken kommer fra skolen, og islandsken er på grunn av at jeg har ei islandsk stemor. Hadde vært fett å lære mer islandsk, men veit ikke helt hvordan jeg skal gå fram. I tillegg kan jeg noe samisk, siden jeg har røtter der oppe ifra. Også var jeg glup nok til å lære meg det kyrilliske alfabetet når jeg var på ferie i Bulgaria for noen år sida, og har kunnet det siden da. Jeg kan lese og skrive med det kyrilliske alfabetet, men jeg forstår fortsatt veldig lite av russisk, ukrainsk, bulgarsk osv. Lærte meg også det greske alfabetet, men har glemt en del nå. I tillegg kommer dansk, svensk og færøysk som også er nogenlunde lette å forstå som nordmann. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg kan lese og skrive med det kyrilliske alfabetet, men jeg forstår fortsatt veldig lite av russisk, ukrainsk, bulgarsk osv. Jeg kan hjelpe med det, hvis du vil :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå