karebo Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vifta på Gainward GeForce 6600GT er begynt å bråke. Jeg har skaffet meg Arctic cooling Silencer NV 6 men får problemer ved første trinn. Hvordan tar man ut strømkontakten til originalvifta på kortet? Kjenner noen til en instruksjon med bilder? Årsaken til bråket er nok skade på vifta-ødelagt kulelager. Det enkleste hadde vært å skifte bare vifta. Går det an? Hvor får man i så fall en 40mm vifte? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det burde ikke være noe problem å ta ut strøm kontakten på original viften. Hvis det er dette kortet du har, er det bare å dra ut den lille hvite kontakten som sitter i nedre forkant av viften. En ganske bra guide for den Artic cooling finner du i denne reviewen. Lenke til kommentar
karebo Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Takk for svar. Man vet jo av og til ikke om dristighet fører til sukksess eller ruin. I veilederen til Silencer NV 6 står det noe om å bruke en nål for å løse ut mothaken når strømkontakten skal fjernes. Jeg fant ingen mothake så jeg var redd for å slite løs hele sokkelen fra kortet. Nå viser det seg at det var nettopp det som skulle gjøres, heldigvis satt de to små pinnene fast i kortet. Så viser det seg at en av kjøleribbene sitter på skrå slik at den kolliderer med Silenceren, det er bare snakk om 2 mm. Det betyr bare at jeg må til med snekkerverktøy og file litt på plastikken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå