Splitter Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 hvorfor virker ikke dette: std::cout << "æ ø å"; Det kommer jo frem bare noen merkelige kråketær. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Det er vel ikke på grunn av språket, men mer at utskriften kjøres i et DOS-vindu. Rett meg om jeg tar feil.... Lenke til kommentar
nthjelme Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 for å skrive ut æøå i et dos vindu må du bruke ASCII verdiene. const char ae[4] = "x91"; //æ const char oe[4] = "x9b"; //ø const char aa[4] = "x86"; //å const char AE[4] = "x92"; //Æ const char OE[4] = "x9d"; //Ø const char AA[4] = "x8f"; //Å cout << "s" << aa << "nn."; Lenke til kommentar
tadam Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Dette brude også funke (hvis jeg ikke husker helt feil) define AE (char)0x92 // Æ define ae (char)0x91 // æ define OE (char)0x9D // Ø define oe (char)0x9B // ø deinfe AA (char)0x8F // Å define aa (char)0x86 // å cout << AA << aa << endl; // Å å cout << OE << oe << endl; // Ø ø cout << AE << ae << endl; // Æ æ Furusetter at det er DOS: Vestlig Tegnsett... (Bruk windows sitt tegnkart for mer info... ikke glem å ha det i avansert modus...) Brukte noe lignede selv for å lage "rammer" i DOS Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Takker for alle svar. Stikker å programmerer så snart jeg får sjansen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå