Gå til innhold

Trueform?

Anbefalte innlegg

[Vel, det var jo egentlig hele poenget med TruForm, slippe objekter med høy polygon nivå. Seff. til ATi's fordel, men N-Patcher er egentlig Microsofts verk, så nVidia kan også innkorporere N-Patch støtte, evt. 3DLabs og Matrox også.

Jeg tviler på at Nvidia vil støtte det når dem har gått ut å kritisert Trueform for å være en "flawed technology" og det eneste det er brukenes til er en 3D modell av michelin mannen. Men selv om det store flertallet av skjermkort på markedet hadde hatt n-patch støtte så ville det ikke ha løst problemet med at det er svært lite fleksibelt og at det er langt ifra alle flater som skal være bøyde. Isåmåte må jeg si meg enig med Nvidia.

Jeg mener å ha lest en liste for lenge siden på rage3d.com hvor det var listet 100 spill eller noe som skulle støtte TruForm/N-Patcher.

ATI sin egen optimized game list viser langt ifra så mange.

http://mirror.ati.com/products/gamesupport/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masse han skrev =)

[Note]Ikke direkte quote ;)[/Note]

Her kan du lese det jeg mener. Scroll ned til 'Wednesday, May 22, 2002'. Det står en del interessant videre nedover også. Jeg snakket heller ikke om spill som er releasa, men som visstnok skal komme...

=)

Lenke til kommentar
EG hadde TruForm på mitt ATI radeon 7500!!!! så 8500 var ikke det første!! men det var det første med støtte for TruForm i hardware...

Ehh... Nei? :lol:

NeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNeiNei...

=)

Hvis vi skal ut med det første kortet som kunne kjøre TruForm, så måtta ha vært de originale Radeonkortene (Radeon64, Radeon32, RadeonVE, osv.). Men her igjen blir det regnet ut i CPU, og ikke i GPU. Det er dette som er poenget mitt.

Hvis ATi gidder å release drivere som støtter det, kan også Rage3C kort kjøre TruForm ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...