KarmaZ Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Jeg har stående en vel og merke(!) hissig Carina II 84 mod. som jeg har og skal bruke som herje bil. Men den fikk endel skader i sommer, så for å få den på beina igjen burde blant annet front-vindu, front-fanger, bremser og eksos potte byttes. Som sagt så er det kun for herjing bilen skal brukes, og ikke som dagsbil. Så blant annet på noen dele biler på autodb, hvor delene som jeg trenger faktisk er i god stand. Det første jeg tenkte på var vinduet, dette er vel noe man kan gjøre selv? Og må bilen være av samme årgang som den jeg har for at alle deler skal passe? ________________________ Og når vi er innpå emnet, bytte av clutch på en gammel mazda, mye arbeid, dyrt? Endret 30. mai 2009 av KarmaZ Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 er umulig å ta ut en frontrute fra en bil og sette i en anna en. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 sitter ruta i list så går det, men er den limt så er det bare å glemme det Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Å faen... Ja, det vil jo tiden vise. For koster vel skjorta å få en ekspert til å gjøre det? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Å faen... Ja, det vil jo tiden vise. For koster vel skjorta å få en ekspert til å gjøre det? ekspert ? er den limet så er den limet! det er nokk billigere å få kjøpt en ny frontrute ja. hva har skjedd med den du har ? er hele ruta knust ? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Når jeg sa ekspert så mente jeg altså kjøpe nytt og evt. få en som kan det til å innstalere vinduet. Men den som jeg har nå er delvis knust ja. Den knuste etter at det ramla noe ned på det Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 er umulig å ta ut en frontrute fra en bil og sette i en anna en. Langt fra umulig å demontere en limt rute, men det trengs naturligvis litt spesialverktøy for å skjære den ut uskadd... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Når jeg sa ekspert så mente jeg altså kjøpe nytt og evt. få en som kan det til å innstalere vinduet. Men den som jeg har nå er delvis knust ja. Den knuste etter at det ramla noe ned på det Er det ikke enklere og bare skaffe seg en annen herjebil? Skal du virkelig bruke flere tusen kroner på noe du igrunn bare skal ødelegge? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Poenget er at den bilen er ypperlig for herjing, syntes jeg. Lett på baken, også som jeg beskrev i første post, den går noe forjævlig til å være en gammel bil.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Da ville det vel være logisk og skaffe seg en maken Toyota så har du delebil i den du har, eller spark ut ruta og kjør uten. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Tja, kunne vært aktuelt. Men ingen innenfor en viss distanse som selger en sånn Toyota her.. Men å kjøre uten vindu gjør jeg ikke mer. Har gjort det engang og ja...det var jævlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Hva var det som var så ille med det? Fikk du inn mye dritt i bilen? Du kan jo prøve og mikle til noe med plexiglass Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Det er ikke bare ille, men få trynet full av dritt, samt bilen blir full av regn nå det regner. Sikkert fungerende på bane, men ikke til mitt bruk Lenke til kommentar
1915 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det er ikke bare ille, men få trynet full av dritt, samt bilen blir full av regn nå det regner. Sikkert fungerende på bane, men ikke til mitt bruk da tar du på deg en motorsykkelhjelm og en kjeledress og hansker og kjører som faen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå