Greywolf1964 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Hei - er det noen som kan si meg om det går an å bruke en tekststreng i stedet for "Submit.knapp" når man bruker if(isset($_POST['noe'])){ Endret 1. juni 2009 av Skagen Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold. Lenke til kommentar
Arti-Ravnos Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Beklager, jeg kan nok ikke hjelpe deg, men du bør lage en bedre emnetittel dersom du ønsker at noen skal finne dette innlegget. Dessuten må du nevne hvilket programmeringsspråk det er snakk om, i alle fall i emnetittelen. Dersom du gjør tittelen og spørsmålet ditt mer forståelig er det sikkert noen som kan hjelpe. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 isset har bare en funksjon, og det er for å sjekke om en variabel er satt eller ikke. Det som står inne i en isset må være en variabel. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Skriver dette fra mobil, så blir kort. Jeg tror du mener å sende inn en form via en hyperlenke, og ikke en submitknapp. Google på form.submit og onclick for A-html-elementer. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) <form name="myform" action="hoho.php" method="post"> <input type="text" name="test"><br> <a href="java script:document.myform.submit();">Send inn</a> </form> Noe slikt? EDIT: Byttet metode.. Endret 3. juni 2009 av Famen Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Bytt method="get" med method="post", så ser det riktig ut. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ja, er vell forsåvidt det samme hvilken metode man bruker for og sende data, i dette tilfellet var det vell post ja, sorry; my bad. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Nei, er faktisk ikke helt det samme. Å benytte seg av GET i større grad enn POST gjør siden sårbar for et spesielt type angrep. http://en.wikipedia.org/wiki/Cross-site_request_forgery Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Dersom du har en tekstfelt (<textarea>) i formen, er det like trolig at du ønsker å bruke GET, da hele teksten ville havnet i URL'en. Endret 3. juni 2009 av Kagee Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 jajaja, dere missforsto meg Ovenfor javascriptet er det akkuratt det samme om det er post eller get. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå