Dragen Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Kan vi få se den nyeste mailen dere har fått? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Kan vi få se den nyeste mailen dere har fått? Den siste mailen jeg fikk fra forbrukerombudet fikk jeg 03.07 og var som følger: Hei! Du er en av dem som har klaget til Forbrukerombudet på at du har mottatt meldinger til 25 kr pr stk fra kortnummer 2011 uten å ha bestilt dette. Vi har nå vært i dialog med det svenske firmaet Netsize som driver kortnummer 2011 og den kroatiske innholdsleverandøren Fahnenberg som angivelig er den som står bak Russ-tjenesten. Fahnenberg hevder at alle som har mottatt meldingene har bestilt disse, og har sendt oss en nærmere redegjørelse for hvordan de hevder at bestilling skal ha skjedd. Fahnenberg påstår at alle som har fått meldingene har meldt seg på tjenesten etter å ha mottatt en flyer på et arrangement for russ eller sett annonser enten på Facebook, andre nettsamfunn eller nettsteder spesielt beregnet på russ. Annonsene på nettet skal ha hatt en tekst av typen ” RUSS i år? Meld deg på vår mobiltjeneste og få de beste tilbud om studieplass og bosted i utlandet. Trykk her for mere informasjon. (Tjenesten koster kr 25 per sms)”. Annonsene og flyeren har vist til tre forskjellige nettsteder hvor man blir bedt om å fylle inn mobilnummer for å motta en kode på telefonen som man så taster inn på nettsiden for å melde seg på. De tre nettstedene Fahneberg har vist til er: http://www.russekonserten.com/ http://www.16maikampen.net/ http://www.norsms.com/russ - denne siden er offline i øyeblikket Spørsmålet vårt til deg er om du kan huske å ha gjort en bestilling av SMS-tjenesten slik Fahnenberg hevder? Det er fint om du kan svare på dette så fort som mulig slik at vi kan komme til en konklusjon i saken. Svar kan sendes på e-post til undertegnede ([email protected]) Med vennlig hilsen for Forbrukerombudet ---------- seksjonssjef Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Bumper denne her jeg. Ingen som har hørt noe mer fra forbrukerombudet og ingen som har fått pengene sine? Ikke jeg hvertfall. Siste mailen jeg sendte var for 50 dager siden. Begynner å bli lei av at det tar så lang tid. Lenke til kommentar
btl Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Gidder ikke å lese alt, men hvis jeg forstår dette riktig, så er dette en tjeneste hvor man må betale for å motta reklame som SMS-melding? Det høres helt rått ut og slike firmaer fortjener ikke livets rett. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. juli 2010 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Skal også sette igang med en teletorgtjeneste som tar hundre kroner for avmelding, så sende den til noen tusen tilfeldige som aldri har bestilt noe. Ulovlig, sier du? Såvidt jeg vet har ingen blitt straffedømt her i landet etter at forbrukerrådet har avdekket svindel med betalingstjenester. Det begynner å bli noen tilfeller nå. Eneste måten å ta dem på er å gjøre distributørene til medskyldige, og gi dem hele erstatningsansvaret. Alle vet at man ikke får krevd inn en dritt fra kroatene som driver selve serveren som registrerer innbetalingene eller whatever. Endret 4. juli 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 5. juli 2010 Del Skrevet 5. juli 2010 +1 Lilac! Se på kreditkjøpsloven! Der kan man stille de samme krav ovenfor kredityter som man kan stille ovenfor selger. Dette ville fått en slutt på useriøse leverandører som opererer fra utlandet og teleselskapene måtte tatt disse tapene på egen kappe. Da hadde nok praksisen endret seg rimelig kjapt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå