Gå til innhold

[Løst]Harddisken spinner opp hvert 5-10 sek

Gjest Slettet-XEFPLz0r

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke verre enn å boote en vanlig Ubuntu Live-CD. Den vil oppdage filsystemer og de vil ligge i under Places og du kan mounte dem ved å trykke på dem. Deretter er det bare å redigere fstab, f.eks /media/disk/etc/fstab hvis disken blir mountet under /media/disk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XEFPLz0r
Det er vel ikke verre enn å boote en vanlig Ubuntu Live-CD. Den vil oppdage filsystemer og de vil ligge i under Places og du kan mounte dem ved å trykke på dem. Deretter er det bare å redigere fstab, f.eks /media/disk/etc/fstab hvis disken blir mountet under /media/disk.

Takker for denne løsningen. Det som skjedde hos meg var at jeg fikk mounta disken, men når jeg kjørte fstab var det direkte fra terminal i root fra live-cd. Jeg måtte vel sikkert endre directory til der systemdisken lå. (trodde i de hektiske øyeblikkene der alt krasjet at jeg skulle finne igjen systemdisken som jo ligger på root på den samme root som live-cd.

Detter er noe jeg skal 'øve' på nå slik at jeg har det inne til en senere anledning hvis jeg virkelig skulle trenge det.

Takker så mye for hjelpen. Håper det ikke har vært for mye mas, men jeg er en fersk, men fornøyd, linux bruker så jeg har trengt å få det inn med teskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...