Herr Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg kjøpte playstation 3 for ikke så lenge siden. Da jeg skulle koble den til internett, fikk jeg en feilkode som sa at jeg skulle resete routeren min. Men: Alt av innstillinger og sånn som er på routeren har ikke jeg gjort og vet ikke hvem som har gjort det, så det jeg lurer på er: Er det vanskelig/mye styr å sette opp, innstallere og koble 2 bærbare pc-er, etter at routeren er resetet? Kan gjerne få en forklaring på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Nei, disse 3com-boksene er enkle og sette opp, finner du noe på http://192.168.1.1 ? Dette er default IP-en til routeren. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Vet ikke hva default ip-adresse er(?) Men er det lett å "koble" pc'er til den routeren etter på? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hvis du klikker på linken i innlegget mitt og er tilkoblet denne 3com-en på valig måte så skal du få opp en webside med en innlogging på. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Okei. Fikk den ikke frem i stad. Antegeligvis fordi jeg er borte, og derfor på et annet nett også. Skal prøve når jeg kommer hjem. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, du må sitte på en maskin som er tilkoblet den aktuelle routeren. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Har prøvd ut litt nå. Det funker fortsatt ikke. Så nå lurer jeg på om jeg kan lage nytt passord uten at jeg kan det gamle? Evt. slette det gamle. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Bare og resette den, på mange av disse tar du en nettkabel fra wan over i switchen og setter på strømmen, har den en reset-knapp bruker du den. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Har fått det til nå. Hadde reset knapp, men visste ikke at man måtte holde den inne 10 sekunder. Trodde det holdt med rundt 3. Alt er fikset nå værtfall. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå