Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ny sykkel: Asfalt og skog!

Hawtz

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe ny sykkel snart, og før jeg kjøper en, skulle jeg gjerne fått en input av folk som har mer peiling enn meg. Sykkelen skal brukes til pendling (asfalt) og i skog og mark. Regner med en del hopping også.

Jeg var nylig innom sykkelsenteret i Bergen og øynene mine falt over denne: TRYKK.

Hva mener dere? Prisklasse topper seg på 7,000 kr.

Endret av Hawtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mer asfaltvennlig sykkel har smalere hjul med mindre rullemmotstand, gjerne på 28" felg. Gjerne uten dempegaffel også.

Du kan vurdere en hybrid, som blir som en hardtail-sykkel med asfalt dekk. Eller så kan du vurdere cyclocross. Da får du en landeveissykkel med kraftigere bremser og hjul som også passer for grusveier og skog.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg skal kjøpe ny sykkel snart, og før jeg kjøper en, skulle jeg gjerne fått en input av folk som har mer peiling enn meg. Sykkelen skal brukes til pendling (asfalt) og i skog og mark. Regner med en del hopping også.

Hvis du planlegger en del aktivt bruk i skog og mark så børd du nok ha terrengsykkel.

Problemet er jo at du sjelden får i pose og sekk og når du sier du skal bruke den til pendling så er det lett å anbefale hybridsykkel. En hybridsykkel vil derimot ikke være noe særlig når du drar den med opp i skogen. Jeg ville gått for en terrengsykkel som har en dempegaffel med lock-out og så ville jeg kjøpt noen gode dekk med lav rullemotstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...