Gå til innhold

Stem for Star Wars på Bluray!

Anbefalte innlegg

Det er i hvert fall verdt å prøve.

Jeg har laget en kampanjegruppe på Facebook med én hensikt. Det er å få Star Wars filmene på Bluray, i samleboks.

Bli medlem her: # link borte #

Disse filmene er legendariske og sjangerdefinerende. George Lucas har før vært veldig sen med å gi ut Star Wars på DVD, og jeg håper at denne kampanjen kan slå an, og få masse medlemmer. Da er det i teorien mulig å få sperret øynene opp hos 20'th Fox og Lucasfilms, hvis vi da forhåpentligvis når en solid mengde medlemmer.

Dette er ikke hvilke som helst filmer, dette er Star Wars! Om du ønsker disse filmene i høy oppløsning, så bli medlem, og inviter alle du kjenner.

Jeg vet det er å sikte ekstremt høyt, men det er lov å håpe.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke Lucas sitter på ranchen sin og tenker "Jøss, ifølge fansen på facebook så vil de ha sw på blu-ray. Jaujau. Får lage det da"

Så lenge alle tenker som deg får man aldri utrettet noe som helst. Men hvis alle tenker som meg, at hver stemme teller, da får man utrettet noe sammen. Og det er det som skjedde i tilfellet med Urge, sånn som han Cola-sjefen sier, det er en form for demokratiserte produktutvalg. Og det burde aldri være noe teit med å ville oppnå noe slikt.

Hvis flere hundre tusen skulle bli medlem av en slik gruppe, så er det klart det ville telle, i en hvilken som helst sammenheng. Det er lov å håpe her, samtidig som det er lov å kalle det urealistisk, men hvis det nå skulle skje, så ville ikke ett eneste menneske se blindt forbi at en gruppe på flere tusen mennesker vil ha deg til å gjøre noe.

Den gruppen er der utvilsomt allerede. Alle som har kjøpt seg Bluray avspillere og PS3, og liker Star Wars filmene. Det handler kun om å samle deres stemmer meninger på ett sted, ikke om å skape dem.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jeg syns sammenligningen mellom SW og Urge blir for vag. Oppropet for å få Urge tilbake var rettet mot sjefene i Norge som ikke trodde at det var et reelt marked for Urge lenger. Når disse sjefene så ser en stor(?) facebookgruppe med Urge-fanatikere som vil selge bestemora si for å få en 1,5l med Urge, så er det klart at de ser mulighetene ved å starte tappinga igjen. Det var altså et opprop for et produkt som ikke produsenten var klar over at det fantes et marked for. Med Star Wars derimot, så er nok Lucas veldig klar over at fansen ønsker filmene på blu-ray. Vi kan egentlig bare diskutere hvorfor han ikke vil gi dem ut enda. Poenget mitt, er at han være klar over det og det garantert et bevisst valg ved å ikke gi dem ut. Filmene ble utgitt på vhs og dvd i henholdsvis 1995 og 2004 - vi ser vel mønsteret gjenta seg muligens? Altså ble filmene sluppet en del år etter at formatet ble lansert. For all del, det er feiende flott at det dannes støttegrupper for alt mulig. Jeg forsøker bare å se realiteten i øynene. I dette tilfellet vel og merke.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å gjøre research her. George Lucas ville ikke gi ut Star Wars på DVD fordi han ikke så marked for det. Det var leeeeeeeeeeeeeeeeeenge etterpå at de først kom sigende etter hverandre.

Bluray er forsåvidt nytt, og hvis han er klar over det, kan det hende at han vil vente til formatet er mer i allemannseie. En slik kampanje som dette kan bidra til å bevise at det allerede finnes en brukergruppe som allerede har blitt utolmodige.

Du kan vri og vende på det slik du vil, men det er en unektelig likhet mellom dette og Urge-kampanjen (som er et strålende eksempel, ikke bare nasjonalt men internasjonalt. Det handler om å få et produkt ut i butikkene, ved hjelp av stemmer. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å gjøre research her. George Lucas ville ikke gi ut Star Wars på DVD fordi han ikke så marked for det. Det var leeeeeeeeeeeeeeeeeenge etterpå at de først kom sigende etter hverandre.

Kanskje du vil hjelpe meg. Kilde?

Bluray er forsåvidt nytt, og hvis han er klar over det, kan det hende at han vil vente til formatet er mer i allemannseie. En slik kampanje som dette kan bidra til å bevise at det allerede finnes en brukergruppe som allerede har blitt utolmodige.

Vi snakker om noen av tidenes mest populære filmer som har gjort han milliardær. Jeg tror han ser interessen og er veldig klar over blu-ray har tatt av - langt raskere enn hva dvd gjorde i sin tid.

Du kan vri og vende på det slik du vil, men det er en unektelig likhet mellom dette og Urge-kampanjen (som er et strålende eksempel, ikke bare nasjonalt men internasjonalt. Det handler om å få et produkt ut i butikkene, ved hjelp av stemmer. Ikke noe mer.

Norge er det eneste landet som selger Urge. Hvor vellykket var det? Jeg ser fellesnevneren din mellom Urge og SW - facebook og opprop. Det som skiller de to, er produsenten som har to forskjellige standpunkt. Coca Cola var ikke klar over interessen til produktet. Lucas er klar over interessen, men velger ikke å gi de ut av strategiske hensyn.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Lucas er klar over interessen, men velger ikke å gi de ut av strategiske hensyn

Det er kanskje behagelig og overbevise seg selv om dette. Men husk på at det er helt uten kilder du gjør den uttalelsen.

Det er ikke sikkert at han er klar over det. Det er flere i industrien som for eksempel har liten tro på Bluray, og større tro på digital nedlastning. Det kan hende at Lucas tror det er altfor få som eier Bluray avspillere, og vil vente kjempelenge - som da irriterer sånne som meg. Og dessuten er det ikke like billig å produsere Bluray som DVD.

Hadde han gitt ut et komplett samlesett på dvd, hadde det solgt langt bedre.

Her kan du lese litt om hvordan det hele foregikk. http://www.prillaman.net/starwarsdvdreview-trilogy.html Her kan du se at det faktisk var i 2006 at de orginale Star Wars filmene faktisk kom på dvd. Altså, nesten mot slutten av formatets levealder. Personlig har ikke jeg kjøpt en eneste dvd-film siden jeg gikk over til Bluray i 2007.

Star Wars filmene var ute i "spesialversjoner" i 2004, men da hadde dvd filmer stått på hylla i syv år allerede. Så lenge vil ikke jeg vente før det kommer blurayversjoner. Og samtidig kan jeg enda ikke se at det finnes et samlesett på dvd av alle star wars filmene. Ser du på James Bond derimot, er de kjempeflinke til å lansere komplette samlesett med filmene sine.

Det var i et filmblad fra Hi Fi klubben jeg så en direkte uttalelse fra Lucas i 2001/2002. Ikke alle kilder er på nettet.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Antagelser kommer vi med begge to. Greia er vel å bruke logikk for å kunne tenke seg til noe. Tror du ikke Lucas har folk som undersøker markedet og dermed kan anslå om det er økonomisk/uøkonomisk å gi ut filmene på dette tidspunktet. Hvordan kan du vite hvor mange som eier blu-rayspillere? Som du selv sier: "Det kan hende at Lucas tror det er altfor få som eier Bluray avspillere, og vil vente kjempelenge - som da irriterer sånne som meg". En ting er Norge, men hva med USA. Selv 4:3-format er jo fortsatt utbredt. At du og facebook-kompissene dine har blu-ray, betyr ikke at alle har det enda. Fra et rent businessperspektiv: hvorfor ta seg bryet å gi det ut på et nytt format, når ikke "alle" kan ta det i bruk enda.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Antagelser kommer vi med begge to. Greia er vel å bruke logikk for å kunne tenke seg til noe. Tror du ikke Lucas har folk som undersøker markedet og dermed kan anslå om det er økonomisk/uøkonomisk å gi ut filmene på dette tidspunktet. Hvordan kan du vite hvor mange som eier blu-rayspillere? Som du selv sier: "Det kan hende at Lucas tror det er altfor få som eier Bluray avspillere, og vil vente kjempelenge - som da irriterer sånne som meg". En ting er Norge, men hva med USA. Selv 4:3-format er jo fortsatt utbredt. At du og facebook-kompissene dine har blu-ray, betyr ikke at alle har det enda. Fra et rent businessperspektiv: hvorfor ta seg bryet å gi det ut på et nytt format, når ikke "alle" kan ta det i bruk enda.

Voldsomt så negativ vi skulle være da. Dette er hvertfall interresant lesing:

Worldwide Blu-ray Sales On Pace for 100M Units in 2009

Posted February 23, 2009 11:58 AM by Josh Dreuth

Blu-ray Movies In a new report from Futuresource Consulting, the research firm is now saying that the Blu-ray format is currently on pace to sell 100 million units this year worldwide. The majority of those sales would still occur in the US, which is predicted to represent 80% of total disc sales. The second largest buyer is said to be the UK, which represent 40% of Western Europe in Blu-ray units sold.

Normally, I would not comment on analysis of this nature, but being that the analysis covers current year projections (rather than 3-5 years from now), I feel it holds more merit. As always, only time will tell.

In 2008, approximately 36 million units were sold of Blu-ray titles, an increase of over 300% from the previous year. Additionally, because of the success of Blu-ray in the US, the format has moved from the "early adopter" phase to "early majority", with sales expected to dramatically increase throughout the year.

Endret av Klipschy
Lenke til kommentar

Personangrep fjernet.

Tråden stenges også da dette er en ren vervekampanje.

Diskusjon.no er ikke ansvarlig for innholdet på eksterne lenker. Linker til eller reklame for MLM, pyramidespill, "flest klikk"-systemer og lignende er forbudt.
Endret av datating
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...