Gå til innhold

Hvilke TV-serier syns du er best? (LES 1. post)


Anbefalte innlegg

  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

1. Seinfeld | Udødelig humor

2. Farscape | Fantastisk historie og herlige karakterer som man blir glad i. Veldig hyggelig at serien gjorde comeback nå

3. LOST | Mest engasjerende story jeg har fått med meg

4. Battlestar Galactica | En mer seriøs Farscape

5. The Shield | Run and gun. I like.

6. The Wire | Bra skildring av miljøene.

7. Buffy | Klassikker

8. Angel | "Buffy 2"

9. South Park | Blir bare bedre og bedre.

10. Sopranos | Genialt konsept. Noe ujevn underholdning emm.

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

01. Supernatural

Først og fremst er vel Jensen Ackles så absolutt det kjekkeste som går på to ben, jeg mener.. MAKAN! :love: men forøvrig er det en sykt bra serie. Utrolig underholdende, spennende og fornyer seg hver sesong. Gleder meg ALLTID.

 

02. Lost

Vet mange har falt av det toget for lenge siden, men nå tar det seg jo så absolutt opp igjen. Mye å henge med på, vanskelig å huske alt til tider, men utrolig spennende. Og man er jo helt nødt til å få svar på alt til slutt!

 

03. Prison Break

Tapt seg en smule i det siste, men likevel fremdeles spennende og også her er jeg nødt til å finne ut av hvordan det hele ender.

 

04. Desperate Housewives

Alltid underholdende og jeg er like overrasket over at det sjeldent blir kjedelig. Som regel morsomt hver eneste gang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • House M.D
    Spennende serie, elsker også humoren. Noen av episodene kan også være ganske så dramatiske og sentimentale. Hugh Laurie er perfekt i rollen som House.
    Synes den beste episoden er når
    det klikker for House, og han innser at han begyner å bli helt rablende gal.
     
     
     

  • Band of Brothers
    En av mine absolutte favoritter, rørende og ekstremt "kul". Strålende skuespillerprestasjoner. Gir også et innblikk i hvor sinnsykt krig egentlig er.
     
     

  • Entourage
    Vanvittig kul serie, elsker Jeremy Piven som Ari Gold, definitivt en av verdens beste "tv-personligheter".
     
     

  • Family Guy
    Verdens morsomste tegneserie/animasjonsserie. Tror ikke det finnes en serie som har fått meg til å le mer enn det Family Guy har gjort.
     
     

  • 24
    Er vel kanskje den beste actionserien som finnes? Jack Bauer er awesome, men skal innrømme at den har blitt dårligere med sesongene, altfor mange intriger / konspirasjoner.
     
     

  • Futurama
    Morsom animasjonsserie, ikke helt på høyde med Family Guy (imo), men Zoidberg og Zapp Brannigan gjør serien til en must-see! : )
     
     

  • Generation Kill
    En mini-serie (sju episoder, hver episode er en time) som omhandler invasjon av Irak sett gjennom en elite-avdeling innen U.S Marine Corps. Virkelig god serie! Her er alle skuespillerprestasjonene Emmy-verdige! Spesielt Alexander Skarsgård som Sgt. Brad Colbert og Chance Kelly som Lt. Stephen "Godfather" Ferrando. Denne serien gir et lite innblikk i hvor tåpelig krig er til tider, avsluttningen på serien er også en av de beste jeg har sett.
    Scenen hvor de alle sammen ser på filmen som de to soldatene har snekret sammen, samtidig som Johnny Cash's "The Man Comes Around" spiller i bakgrunnen - episk!:D
     
     
     
     
     

  • Californication
    Herregud, når jeg skrev denne listen innsåg jeg virkelig hvor mange gode skuespillere som er undervurdert. David Duchovny passer helt perfekt i denne rollen som forfatteren Hank Moody. Elsker denne serien, uendelig morsom.
     
     

  • Scrubs
    Episk. Skal innrømme at man ikke har de aller beste skuespillerne, men den er ufattelig morsom for det om. Mye slapstick-humor i denne serien. For det meste en humoristisk serie, men har en del gode sentimentale episoder som "My Lunch" og den episoden hvor
    bestevennen (Brendan Fraser) til Dr. Cox dør .
     
     
     

  • How I Met Your Mother
    Barney Stinson (Neil Patrick Harris) gjør ene og alene at denne serien er verdt å se.
     
     

  • Flight of the Conchords
    Den særeste humoren jeg har sett noensinne, men det er likevel ganske så hysterisk til tider. Typisk deadpan-komedie. (Så å si det motsatte av Scrubs?). Er også veldig mye musikk i denne serien, så for de som ikke ønsker det er det bare til å styre unne. Veeldig sær serie.
     
     

  • Seinfeld
    TV-serien om ingenting. Absolutt verdt å se! Selv om den begynner å bli gammel, er den mye morsommere enn mange sitcoms av nyere dato.
     
     

  • The Office
    Også en av mine favoritter. Michael Scott må være verdens flaueste person. I tillegg er Rainn Wilson helt fantastisk som Dwight Schrute. Også deadpan-komedie, altså veldig mye "flau" humor.

 

 

Damn, jaja. Tyder vist nok på at det finnes MAAANGE gode serier.

Lenke til kommentar
-Friends || Har sett alle episodene og ser dei gjerne igjen

-Alle hater Chris || Chris Rock som liten, det må bare være morsomt

-Simpsons || Beste tegneserien eg veit om

-That 70's Show || Morsom serie

-Seinfeld || Enda ein morsom serie som ikkje er gått ut på dato enda

 

Vet at dette er offtopic, men kult bilde;)

 

CFC<3

Lenke til kommentar

uff, folk har jo ikke peiling i det hele tatt her når de nevner dritt serier som malcom i midten, two and a half men og Mot i brøstet.

 

 

Det er utrolig mange serier der ute, og mange av de er veldig ensformige med dårlig humor og billige punch-lines, men man klarer likevel å se på de fordi de har nogenlunde artige karakterer.

 

 

Her er de tre beste seriene jeg har sett:

 

1. Curb You Enthusiasm

2. Arrested Development

3. Its Always sunny in Philidelphia

Lenke til kommentar

Tilfeldig rekkefølge.

 

The King of Queens

Har sett hver episode (207) sikkert over 20 ganger. Blir aldri lei! Beste serien ever.

 

The Secret Life of The American Teenager

Bra serie om tenåringsliv, noe jeg er selv så...

 

Heartbeat

Ahh :D Lørdagskvelder på NRK FTW!

 

MacGyver

Kan det bli bedre? MacGyver løser alle problemer ;)

 

Mot i Brøstet/Karl & Co

Beste norske serien. Eier alle episodene og går aldri lei ;P

Lenke til kommentar

Prison Break | Ingen over, ingen ved siden... Det beste plottet til en tv-serie ever, og som andre har sagt, ER sesong 1 den beste sesongen av en TV-serie gjennom alle tider!

 

Lost | Holder på med sesong 4 nå. Spenning hele veien. Også et genialt plott! Liker spesielt alle spm. vi sitter med igjen etter hver episode :p

 

24 | Beste Spenningsserien ever.

 

MacGyver | Serien jeg sikkert så igjennom 2 ganger tilsammen på TV2 etter skolen som liten.

 

The Simpsons | Et ord, Genialt! Helt utrolig hvordan serien har holdt seg, gjennom 20 ÅR!!

 

Friends | Ikke sett veldig mye, men UTROLIG morsomt.

 

Tenker å begynne å se noe nytt igjen ganske snart. Noen som har noen gode forslag? Gjerne si HVORFOR jeg skal begynne å se akkurat 'den' serien :)

Lenke til kommentar

Dexter

Dette må være den mest spennende serien jeg noensinne har sett. Når du tror du haar skjønt hva som skjer videre, snur det helt og noe annet skjer. Du sitter klistret til skjermen kontant!

Jeg kjøpte sesong 1 forrige uke, og på 2 dager var den sett.. Jeg måtte kjøpe sesong 2 med en gang, og lette i hele Moss før jeg fant dne på en Mix butikk. Nå har jeg sett 9 episoder av den sesongen, og det er fortsatt like spennende!

Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

The Sopranos - Tidenes beste TV-serie på alle mulige måter. Karakterene, stemningen og historien er helt ubeskrevelig. Har holdt et skyhøyt nivå gjennom 7 sesonger. Jeg fikk ikke sove natten etter jeg så nest siste episode. Serien oppsluker deg og gir deg et utrolig nært forhold til karakterene.

Band of Brothers - Nesten for galt at denne bare er nr 2. Setter fokus på krigen på en fantastisk måte. Hver episode river og røsker deg langt inne i hjerterota og du sitter stum igjen etter hver episode. Jeg ser denne hvert år i romjula.

Lenke til kommentar

1. Cidade dos Homens

 

Denne serien liker jeg veldig godt fordi den viser livet i en brasiliansk favela, men vinkler den på en annen måte enn andre brasilianske filmer om favelaene, som f.eks Tropa de Elite, Onibus 174 og Cidade de Deus. Der disse fokuserer på brutaliteten og volden, viser Cidade dos Homens en mer "lighthearted" og humoristisk side av livet i en av Rios mange favelaer.

 

2. The Sopranos

 

Som Hegland skriver, stemningen, rollefigurene og historien er utrolig bra. Og alt gjøres så mye bedre med et fantastisk soundtrack.

 

3. Seinfeld

 

Simpel, hverdagslig humor som mange kan kjenne seg igjen i. Det liker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...