Gå til innhold

Hvilke TV-serier syns du er best? (LES 1. post)


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har en tendens til å bli veldig hekta på en serie hvis jeg først liker den. I fjor sommer satt jeg oppe i firetiden om natten for å se OZ på tv3, i år er det Buffy The Vampire Slayer på dvd som er tingen.

 

Favorittene for øyeblikket:

 

Buffy

Firefly

X-Files

Battlestar Galactica

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. Family Guy

2. Simpsons

3. CSI

4. CSI NY

5. Friends (kom tilbaaaake!!)

6. Joey

7. LOST

8. Walker Texas Ranger (You all know why ;) )

9. Scrubs (På grunn av doctor Cox.)

10. Married with Children/Bundy

 

Forresten, putt nummer 8 opp på den aller høyeste.

 

Yepp, det var mine 10 beste...

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

1. Babylon 5 - ingen serie har noensinne hatt den effekten på meg som denne hadde. Satt fullstendig klistret til TV'en hver søndag ettermiddag sammen med flere hundre tusen andre nordmenn. Det smertet meg dypt når vi måtte dra på sommerferie og jeg ikke fikk være alene hjemme... så jeg blandt annet kunne se på B5.

 

2. Simpsons, simpelthen den morsomte og mest gjennomførte tegnfilmen noensinne, for hele familien

 

3. X-Files (de første sesongene) Jeg var ganske ung når denne serien hadde sine glansår. Og noen av episodene gjorde meg direkte redd og nysjerrig på èn gang. Savner den følelsen også. Etter de første sesongene gikk det downhill.

 

4. MASH, en annerledes komiserie, som både opprørte folk og underholdt, og muligens forandret måten mange amerikanere så på vietnamkrigen.

 

5. Mytbusters. Et show som kombinerer vitenskap og kunnskap med stor underholdningsverdi og morsomme karakterer. Dette programmet burde vises i naturfagtimene.

 

6. Stargate Atlantis. Tok det som gjorde SG-1 bra... og gjorde det enda bedre, med ennå bedre cast, effekter og plots.

 

7. 24, action thriller serie i et litt nytt og spennende format. Jeg er klistret til skjermen for hver episode.

 

8. Battlestar Galactica, en utrolig gjennomført serie, som gir inntrykk av en storbudsjetts hollywood film. Fantastisk scifi.

 

9. Seinfeld. En morsom serie om ingenting. Om urealistiske realistiske situasjoner. Sjelden hysterisk morsomt, men innmari underholdende.

 

10. Star Trek Enterprise. Mange likte ikke denne serien. De fleste av dem var enten ikke sci-fi fans, eller var SÅ mye scifi fans at de synes Enterprise var et brudd med resten av Star Trek universet. Døde alt for tidlig. Hadde 3-4-5 sesonger mer i seg.

 

11. Stargate SG-1, en utrolig underholdende og til tider svært spennende scifi serie. Aldri misset èn eneste episode.

 

12. My Name Is Earl. Går litt opp og ned. Iblandt er episodene ikke særlig morsomme. Men dette er den eneste serien på herrans mange år som har fått meg til å gapskratte.

 

13. Star Trek TNG. Kvalitetsserie. Gjorde Star Trek tilgjengelig for nye generasjoner. Dessverre nesten utdatert før den var ferdig. Har fremdeles til gode å se de siste fire episodene. Gruer meg.

 

14. MadTV. Sketsj show som ifølge de fleste er langt morsommere enn Saturday Night Live. Noe av grunnen var kanskje nettopp at Mad TV ikke ble sendt live. Noen av sketsjene... vel... ganske mange faktisk... er hysterisk morsomme. Særlig når de etteraper kjendiser.

 

15. Married with Children. For min del er dette den 'ekte' familiekomedien om en gjeng misfits i suburban Chicago. Blir aldri gammel virker det som.

 

16. Airwolf/A-Team. Ganske tåpelig egentlig. Men dette var faktisk barne TV, og var med på å definere sent 80 tidlig 90 talls generasjonene av barn, en tid da gutter skulle være gutter og jenter skulle være jenter. Ikke omvendt, som i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...