Gå til innhold

Hvilke TV-serier syns du er best? (LES 1. post)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
1.24

2.That 70's Show

3.Friends

4.Joey

5. Step by step

Step by step?

Har du kjilt deg på tidlig 90-tallet eller?

Den serien har så mye typisk amerikansk moral og shitt i seg at jeg vil ligge den på nivå med Full House, som TVN har insistert på å sende hver uke de siste 20 årene...

Lenke til kommentar

1. Family Guy

Rett og slett fordi det er helt genialt morsomt, og ikke minst uforutsigbart. Der hvor andre tv-serier, gjerne tegnede faller gjennom og bryter over til mer seriøse tema, tar Family Guy den helt ut. Loveable <3

2. The Simpsons

Morsom og til tider uforutsigbar klassiker. Liker den utrolig store banken med karakterer, både gjengangere og one-time-wonders. Har vel dominert store deler av barndommen min :)

3. Mythbusters

Jeg er generelt ganske opptatt av "naturfag", og Mythbuster greier å integrere læring i en feit pakke fylt med humor, teknisk dyktighet og spenning.

4. American Dad!

Se Family Guy.

5. Nip/Tuck

Morsomt konsept om en stadig mer aktuell ting - plastisk kirurgi. Julian McMahon er også en av favorittskuespillerne mine. Bad-guy-rollen kler ham utmerket.

6. King of Queens

Er litt svak for sit-coms av variabel kvalitet, hvor dette definitivt er favoritten min. Elsker Kevin James, og humoren i serien er mye mer ungdommelig og konsekvent enn for eksempel den i "Alle Elsker Raymond", som knapt holder Tore Ryen-kvalitet.

7. Rescue Me

Dennis Leary har lenge vært favoritt-standup-komikeren min, så da sier det seg selv at jeg elsker denne serien. Han kler en seriøs rolle godt.

8. The Pretender

God historie. Både seriøst, mystisk og humoristisk. Svært troverdige skuespillere, og dessuten er hovedrollen helt genialt tøff.

9. Lost

Serien som har greid å hive inn en cliffhanger på slutten av omtrent hver eneste episode. Gode, om enn klisjéaktige karakterer, flinke skuespillere og et morsomt og gjennomført konsept.

10. Oz

Jeg har alltid vært svak for badguys og kriminalitet når det kommer til film og tv, og OZ er det mest troverdige på den fronten imo. Virker ikke så falskt og "wannabe" som lignende tv-serier.

Lenke til kommentar

Hva med å dele seriene inn i kategorier? Litt vanskelig å sammenlikne på tvers av ulike sjangre, er det ikke? De beste seriene for tiden, i kategoriene drama, action og komedie, må uten tvil være henholdsvis:

The West Wing (Presidenten)

24 (Selv om sesong 4 er crap sammenliknet med de to første)

Arrested Development (Kommer på TV3 nå i høst, genial serie!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...