Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Astra turbo diesel! er det noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er sikker på at den faktisk har turbo, og at ikke T-en står for Touring? Mercedes bruker ihvertfall forkortelsen "TD" for "Touring Diesel". Bare så du ikke får deg en kjedelig overraskelse etter at du evt. har kjøpt bilen, hvis du ønsket deg en turbo-utgave. Kvaliteten på bilen er vel som Opel generelt, altså mye rust og småfeil, men grei å skru på. Dieselmotoren er såvidt jeg vet produsert av Isuzu, som er en av verdens største produsenter av dieselmotorer og lager god kvalitet.

Lenke til kommentar
Har vært å prøvd bilen nå og den var utrolig lettkjørt.

det er en Opel Astra 1.7 tds 1997 modell.

ca 80 hk.

er det en bra førstegangs bil og ungdomsbil?

Jeg kjører selv rundt i en Opel Astra 96 sedan, og den er jeg veldig glad i. Bilene er kjent for å bruke litt mer olje enn normalt, men det er bare å peile oljen ganske ofte. Komfortabel bil, jeg sitter i hvert fall godt på langturer. Se etter rust over alt, særlig i kanter på dører og ved dørhåndtaket ved bakluka.

Reg.reim skal skiftes etter 60.000km, så sjekk når den sist var byttet.

Jeg har hatt min Astra i ca 1 år nå og har bare gode ord om bilen.

Lenke til kommentar
Har vært å prøvd bilen nå og den var utrolig lettkjørt.

det er en Opel Astra 1.7 tds 1997 modell.

ca 80 hk.

er det en bra førstegangs bil og ungdomsbil?

Jeg kjører selv rundt i en Opel Astra 96 sedan, og den er jeg veldig glad i. Bilene er kjent for å bruke litt mer olje enn normalt, men det er bare å peile oljen ganske ofte. Komfortabel bil, jeg sitter i hvert fall godt på langturer. Se etter rust over alt, særlig i kanter på dører og ved dørhåndtaket ved bakluka.

Reg.reim skal skiftes etter 60.000km, så sjekk når den sist var byttet.

Jeg har hatt min Astra i ca 1 år nå og har bare gode ord om bilen.

reg reima var skiftet på 160000km eller noe sånt. så den er bare kjørt med 20000km. Den jeg tenker på å kjøpe er en stasjonsvogn. vet ikke om eg finn meg en sedan som er godt vedlikeholdt og slikt til samme prisen. men med denne bilen så vet jeg alt som er gjort med.

Lenke til kommentar

Er det stasjonsvogn-utgaven så er 1.7td litt for lite. Utrolig daff motor. Selv kjører jeg '98 Combi, 1.4 16v, og den er bare litt undermotorisert, men alikevel mer behagelig enn F stv med 1.7td.

Det er ganske stor forskjell mellom Astra F og G, selv om bruktprisen idag ikke behøver å være så stor. Her har vi hatt 3 forskjellige F stv, 1 G combi, 1 G stv, 1 H sedan. Hoppet mellom G og H er mindre enn F og G. Alle har vært forutsigbare når det gjelder vedlikehold.

Om egenskaper på vinteren har noe å si så føles stasjonsvognene hakket mer nervøse ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...