Alte-to Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 hei. sitter med 2skjermkort fra tidligere PC-oppsett. Så nå har jeg nytt Hovedkort (gigabyte X58 extreme) Intel i7 og 3x1gb ram. men, korta hadde jeg også i den gamle maskinen. hadde også problemer med SLi på den! nå skal det sies at det ene kortet er Gainward og det andre er Club3D eller no sånt. Nyeste drivere i alle retninger. spill crasher maskinen uansett, så lenge Sli er på. Noen tips? er det bare og kaste ene kortet eller? TA legger ved bilder av kortene Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Noen tips? er det bare og kaste ene kortet eller? Eventuelt selge det ene og kjøp et som er fra samme produsent som det andre Hvilken crash snakker vi? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 "maskinen restarter" som d heter. Jeg driver og googler hvordan jeg flasher bios da... noen tips om et windows basert prog. som VIRKER på 8800gtx? Ved salg, så selger jeg begge kortene samlet med FEITE koolance-kjølere og legger SLi på hylla og kjøper siste skrik fra nvidia :S Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Det beste fra nVidia er desverre med integrert SLI Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 hehe må vell handle da :S Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Skal vel funke fint med de kortene i sli. du har ikke litt lite strøm? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Silverstone 750 før, men akkurat nå 580w Hiper Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Silverstone 750 før, men akkurat nå 580w Hiper Hei Tommy Hyggelig å møte på deg her. Du sier at 8800GTX er garantert crash? Da gruer jeg meg litt hvertfall ;p Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 du kunne jo sprøve med en større psu, da 580 watt ligger litt på grensa. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Silverstone 750 før, men akkurat nå 580w Hiper men du har hatt kræsj på begge psuer? Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) ikke prøvd Silverstone på denne PC'n. har flashet Club3D-kortet nå, "samme" bios som Gainward. (begge har xxxxx .37) Skal teste 750w hvis ikke flashing hjelper... edit:har sett på PSU-kalkisen som Brusfantomet linker til trur jeg må kjøpe meg en NOE større PSU før jeg sier noe mere på denne posten! hehe, rundt 900watt faktisk 8800gtx drar jo noe vanvittig med strøm også! Endret 31. mai 2009 av Alte-to Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 merk deg at det er med en sikkerhetsmargin der, ville sjekka med den 750 watts psuen før eventuelle innkjøp. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 ja, tror det går bra med den jeg, da jeg skal redusere antall harddisker og duppeditter til et minimun... så blir det kun en "gamer-PC" Fil-Server oppe og går i kjellern snart sjø Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hiper 580 er kjent for å være ustabil og ofte ubrukelig, ville ikke trukket noen konklusjoner før du har prøvd med en annen PSU. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Fikk du dette til å fungere til slutt? Sitter og tenker på å handle et gainward kort, og har et Club3D kort fra før av. Hvordan gikk du fram for å flashe BIOSen på kortet forresten? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Hiper 580W har kun 360W på 12V-railen. Tatt i betraktning at et i7-system med 8800GTX i SLI minst drar så mye fra den railen, så vil jeg si at du må hive ut den PSUen og skaffe noe bedre. Edit: ah, gammel tråd. Endret 9. juli 2009 av Smirnoff Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
jollis Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Har hatt uendelig mye problemer med mine 8800gt i SLI Etter at jeg gikk inn og sørget for at Begge viftene kjører på samme hastighet Med RivaTuner så har det fungert smertefritt. En må da stille begge kortene på samme% Dette funka for meg. Men er kanskje ikke det som er problemet ditt. Lykke til Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 J-olav: nei, viftene mine er jo borte så... Shivac: Duh, Jeg er litt skeptisk til to forskjellige kort i Sli, men ytelsen er jo fantastisk likevell! Men, jeg fikk noen seriøse HW problemer med HK og bootdisken. så rett før det, så funka oppsettet mitt bra Jeg fant diverse worklogger og flasha korta fra Dos mener jeg. var veldig enkelt når man først fant ut av det jeg så litt mørkt på det først! hehe! smirnoff: hehe, gammel men fortsatt aktuell Det har seg slik at jeg MÅTTE bruke Silverstone 750'n for og få shitn til og fungere jah! Men, som nevnt tidligere, full HW-crash og nytt HK, 2xGTX 280 m/AC blokker og SSD og Mist 800w PSU er på tur:D Gleder meg som en unge! men visa'n tokk nesten fyr!! Surt når systemet crasher slik! så nå skal jeg "pælme" 2stk 8800GTX ett og ett med Koolance's feiteste kjøler Lenke til kommentar
jolis Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Har drevet og skiftet litt navn her. Svarte på denne tråden som J-Olav Selv kjøpte jeg nytt skjermkort på Onsdag Gainward GTX 295. Den nye typen med singel pcb. Det yter Som bare "rakkern" for å si det enkelt. Så nå er det plutselig resten av hardwaren som er flaskehalsen! Men klokker jeg prosessoren litt (3.6) så virker det som det holder. er ikke noen stor klokker pluss att hovedkortet vel ikke er noe særlig å klokke med etter hva jeg har hørt. Men skjermkortet er bra da Endret 26. juli 2009 av jolis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå