mariu1519 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Bildet er tatt med et vanlig, lite digitalkamera - et casio ex-s10. Jeg er ingen ekspert på hverken fotografering eller etterbehandling, men bildet er i hvert fall et resultat av 10 minutter med eksperimentering i GIMP, faktisk. Hovedpoenget er at motivet er gjort mer oransje. Hvordan mener dere at dette passer til slike bilder? Poenget med bildet er jo solnedgangen på venstresiden og veien på høyresiden. I bakgrunnen kan man forøvrig se Nordkapphornet. Bildet er redigert på en bærbar skole-PC med rimelig trist skjerm, så jeg aner nesten ikke hvordan bildet ser ut på bedre skjermer. Men jeg tror at det ble bra! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nydelig bilde. Kunne dog godt tenkt meg mer vei og mindre himmel. Jeg likte det veldig godt. I tillegg har du en litt lysere brun/svart-farge som 'følger' veien, noe jeg likte. (Eller så er det bare skjermen min som ikke er skikkelig kalibrert) Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Hehe, det skal være en lysere brun/svart-farge som følger veien, ja Men som sagt så har jeg enda til gode å se bildet på en skikkelig skjerm selv, hehe. Takk for den positive tilbakemeldingen Lenke til kommentar
Itw Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Flott bilde Som wiki sier litt mye himmel, men passet også godt med litt blå\lilla i toppen da. Litt lyst i midten på venstre side, men ellers ikke mye og si.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Her sitter vi, prøvende fotografer (ihvertfall jeg), og så kommer du her og utrykker at du ikke kan spesielt om hverken fotografering eller etterbehandling og har det flotte bildet! Ligner veldig på et bilde jeg så i digital fotografering-boka mi. Endret 31. mai 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Det er mye å like med dette bildet. Jeg synes det passet med såpass mye himmel og det at veien er trykket helt i høyre hjørne. Det eneste å utsette på er at du linker til bildet istedet for å legge det ved som et vedlegg. Hvis du leser vedtektene til bildekritikken, så ser du at det er fy-fy. Tom Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hos meg er det lagt ut som et vedlegg? Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 nei, det linker til imageshack.. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ahaa, sant det. Kan ikke si at det bryr meg mye, men regler er vel regler. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Opps, jeg har nok vært for rask med å lege ut bildet uten å ha lest forumreglene først Skal lese reglene nå og huske på det til neste gang! Wiciwato: hehe, takktakk Selv om jeg ikke har spesielt mye erfaring med fotografering, så har jeg fått et i hvert fall et par-tre lykketreff det siste året, med mitt eget lille digitalkamera. Fikk lånt en Nikon D40 med meg på påskefjellet, og der ble det noen rimelig gode bilder! Sitter nå og håper på å skrape sammen penger til speilrefleks. Men det er ikke så lett når man er en videregående skoleelev som nettopp har kjøpt sin første bil, hvor det skal betales både bensin, omreg. og forsikring! Ellers, så takk for kommentarene til dere andre óg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå