Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Hallo. Jeg stresser CPU sykt noen ganger ved å åpne High poly objekter/rendre osv. inn i 3Dmax som kan ta møkka lang tid, opptil 1 time og det stresser CPU. Er det skadelig så lenge den har normal temperatur, 40 grader under stress? Den er single core. Litt teit spørsmål,men men Takker til svar. Endret 30. mai 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
TubXtra Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 40 grader er da ingenting. Det er faktisk litt merkelig at den ikke har høyere temp under stress - kanskje temperatursensoren ikke rapporterer riktig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Altså når jeg har vifta på det laveste er den oppi 60 grader, men når den er på fult går den betydlig ned. Bruker Rocket Cooling eller hva den het. Men sånn som HDD'er liker fek.s ikke å bli defragmentert mye fordi det sliter den ut hvis jeg ikke tar feil. Gjelder det også CPU? altså er det noe annet enn varme som kan knekke den? HVis jeg lar den stå på i 24 timer å rendre, men har en temp på 50. Det er ikke en skadelig temperatur, men blir den slitt på same måte somm en HDD. Endret 30. mai 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Er gradene som dreper Korter kanskje levetiden litt, men det er snakk om fra 12 til 11år liksom (eksempel). Endret 30. mai 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
emosbaek Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 det er ikke noe problem. "back in the days" når jeg skulle rendre noe i 3dmax ble cpu gjærne 70-80grader (dette var riktig nok når 500mhz amd var bad ass). tror ikke du skal frykte noe jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Ok, takker til svar. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Eneste er at om du legger 100% belastning på en CPU (Da snakker vi Priming her altså som er stortsett MAKS Stress) over en lengere periode på flere dager så står du i risiko sonen for å steke PWMen på enkelte hovedkort. Og ryker denne så er hovedkortet dødt, i enkelte tilfeller kan den ta med seg CPUen i døden også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå