Gå til innhold

Lowepro Slingshot 200 AW eller Flipside 200 eller 300?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger hjelp til å velge riktig Slingshot sekk da jeg ikke har mulighet til å teste de. Sekken er nødt til å romme Canon 450D + kit og batterigrep, Canon 70-200 F/4 ++

Vil Slingshot 100 AW klare å romme denne kombinasjonen? Evt andre typer sekker i samme prisklasse?

Takk på forhånd ;)

Edit: Emnetittel

Endret av REBBERN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig med Karabin om at du nok bør gå for AW200. Jeg har følgende i min:

Canon 350D med Tokina 16-50 f2,8

Canon 70-210 f3,5-4,5

Canon 50 f1,4

Canon 550EX blits

I tillegg er det plass til div. batterier, minnekort, filter osv.

Lenke til kommentar

Flipside er vel en kurant sekk; men jeg vil tro at Slingshot'ene er raskere i bruk.

Jeg har Slingshot 100AW, og den er for liten til kamera med grep. Men den er fin når du har med kamera, kitobjektiv og to objektiver til. Full sekk er 30D med Tamron 17-50mm påmontert, EF-S 10-22mm og Sigma 50-150mm. Samt ekstra batteri og noen ekstra minnebrikker.

Tom

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte at 450D med Batterigrep og 70-200 F/4 USM får plass i en Slingshot 200 AW?

Noen fler som har erfaring med Flipside-sekkene?

Takk for svar.

Du må nesten se på målene:

http://products.lowepro.com/product/SlingS...0-AW,2035,4.htm

Min A700 med batterigrep er vel vesentlig større en en 450D med batterigrep, og den får plass.

Skal du ha 70-200 påmontert kamera, så tror jeg det vil gå, du får se på målene på den og huset, opp mot målene på 200 aw.

Vet ikke om 70-200 er lenger enn min 70-300(ca 13,5 cm), er den ikke det, så er det ihvertfall plass.

Lenke til kommentar
Er det noen som kan bekrefte at 450D med Batterigrep og 70-200 F/4 USM får plass i en Slingshot 200 AW?

Noen fler som har erfaring med Flipside-sekkene?

Takk for svar.

Slingshot 200AW rommer følgende:

- D3 eller D300 med MB-D10

- 14-24mm f/2.8 (kan være montert)

- 24-70mm f/2.8 (kan være montert)

- 2 mindre objektiv

- SB-800 eller SB-600

- Ekstra minnekort

- Gråkort

- GPS

Slingshot 100AW klarer ikke D300 med batterigrep eller D3. Skal man ha 70-200mm f/2.8 (Canon eller Nikon) må man gå for 300AW utgaven om du ønsker å ha det påmontert).

Så 450D m/batterigrep og 70-200 f/4 bør fungere fint.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det høres veldig bra ut. Da regner jeg med at det blir en Slingshot 200 AW siden den tydeligvis også skal være veldig god å bære, i tillegg til at det ser ut som at få har erfaring med Flipside-sekkene.

Etter hva jeg har skjønt er også slingshot veldig rask i bruk, i motsetning til Flipside.

Lenke til kommentar
Det høres veldig bra ut. Da regner jeg med at det blir en Slingshot 200 AW siden den tydeligvis også skal være veldig god å bære, i tillegg til at det ser ut som at få har erfaring med Flipside-sekkene.

Etter hva jeg har skjønt er også slingshot veldig rask i bruk, i motsetning til Flipside.

Min mest brukte sekk (og jeg har altfor mange). Så kan ikke gå feil med denne - utrolig enkel å svinge rundt og ha direkte tilgang til kamera med påmontert objektiv. Tilgang til ekstra objektiv er litt mer kompleks og krever at man tar av sekken, men ikke noe stort problem.

Edit:

Man kan få tilgang til ekstra objektiv uten å ta av sekken, men medfører at man må åpne opp borrelås festene eller la alt ligge i en stor haug med mulighet for at ting dunker borti hverandre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har brukt Slingshot 200 AW og 100 i flere år, og 100 er litt liten for ett kamera med batterigrep påmontert, og den ble for liten til Nikkor 70-200 f/2.8 VR, men bortsett fra det er den perfekt!

Nå vet jeg ikke målene på 70-200 f/4, men hvis den er mindre enn f/2.8 så tror jeg det skal gå bra! :)

/Yaricks :)

Lenke til kommentar

Jeg har en Flipside 300, og den er som noen her har påpekt tregere i bruk enn Slingshot'en. Til gjengjeld synes jeg den er bedre å bære. For tiden rommer den Canon 30D med Tamron 17-50 påmontert, Sigma 50-150, SIgma 30mm, Canon 100 mm macro i tillegg til ekstern blits, litt kabler, batterier og minnekort. I tillegg er det et veldig praktisk stativfeste bak. Alt i alt er jeg fornøyd med sekken, men jeg har litt lyst på en slingshot i tillegg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...