Gå til innhold

2. lagene til tippeligalagene, egen serie?

Anbefalte innlegg

Har sett meg ganske lei av at 2. lagene til et tippeligalag eller adeccolag skal spille i de lavere divisjoner, det blir jo da ikke særlig rettferdig for de andre lagene i 2. eller 3. divisjon, og de kan strengt talt avgjøre selv om laget skal vinne eller ikke, kommer helt ann på hvilket mannskap de sender ut på banen.

Har selv fått erfart hvor urettferdig dette kan være, for et par år siden kjempet vi for opprykk til 2. divisjonen og vi måtte ut i kvalifisering mot et ut av 2. lagene i tippeligaen, noe som endte med at vi møtte spillere som normalt trente og spilte for 1. laget, og som ikke hadde noe å gjøre på 3. divisjons nivå, endte selvfølgelig med at vi tapte kvalifiseringen og vi måtte være en til sesong i 3. divisjonen. Det her er jo bare et eksempel hvor feil ligasystemet i norge er.

Jeg mener at 2. lagene burde få en egen serie, det blir jo positivt for alle lag, da møter lagene i de lavere divisjonene litt mer fair motsatnd, og2. lagene får bedre og jevnere motstand.

Så hva mener folk om dette? noen som har en bedre løsning enn min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En løsning kan jo være å ikke la de beste spillerne gå til 2. laget. De burde sette opp perioder, slik at spillerne ikke kan gå til motsatt lag innen den perioden.

Ja, var ikke noen dårlig ide, men hjelper jo ikke mye for de som er alt for god til å spille på 2. laget, de må jo spille på et nivå som er under sitt eget nivå.

Lenke til kommentar
Tror ikke noen gode spillere gidder å spille på 2. laget over lengre perioder.

Nei. Men ifølge forslaget ditt vill de bli tvunget til å være en lengre periode på 2. laget. Topplagene bruker jo ofte spillere som kommer tilbake fra skade, til å spille seg i form på 2. lagene, så hvis spillerene må være i lengre perioder på 2. laget, så vil det enten bety at spilleren må spille over en lengre periode på et for lavt nivå, eller så må han spille seg i form på 1. laget, noe som kan være problematisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...