Thommisen Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Hei Jeg har nettopp installert Linux Mint på maskinen min. Finnes det noen gode programmer til Linux Mint? Bruker Linux Mint de samme programmene som vanlig Linux? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Linux Mint bruker pakkebrønnene til Ubuntu, så ja, det er akkurat det samme utvalget i Mint som ellers. Hvilke programmer er du på jakt etter? For msn kan jeg foreslå emesene, ihvertfall. Hvis du vil installere Windowsprogrammer under Mint må du installere Wine. Tja.. Listen over nyttige programmer er lang, men det meste man trenger i det daglige er jo allerede inkludert i Mint, så er det noe spesielt du tenker på? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Nå bruker jeg Ubuntu (som Mint er basert på), og ikke Mint, men i Mint er det vel et program som heter mintInstall som der du kan installere/avinstallere det meste av programmer. Bare å søke i vei på det du er ute etter. Mulig minInstall har rating-oversikt, dvs hvilke programmer som får høyest score. GNU/Linux-distribusjoner bruker pakkebrønner for installasjon av programvare: http://en.wikipedia.org/wiki/Software_repository Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Om du finner guides til hvordan man installerer osv til Ubuntu, så vil det nok som oftest fungere under mint og. sudo apt-get install wine <- f.eks for å installere windows emulator slik at du får brukt f.eks Spotify / Dreamweaver / Red Alert 3 / World of Warcraft. Ja hva det skulle være. Se selv www.winehq.com Mint, kommer med et program som heter Pidgin, som erstatter et hvert behov for msn live messenger du måtte ha (også i windows). Ikke noe behov for å legge inn emesene, om du ikke selv finner ut at det er emesene er det du foretrekker da. Edit: "sudo apt..." er forresten noe man skriver inn i terminal. Sitter forøvrig selv på nye Mint "Gloria". Endret 30. mai 2009 av kvitrafn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå