b_torivar Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Jeg har store problemer med å få slått av datamaskinen på den vanligste måten. Maskinen som forøvrig kjøres med Windows Vista henger seg på skjermbildet som viser "avslutter". Dette skjer også under restart. Det er kun et fåtall ganger det funker å slå av maskinen uten å bruke "svenskeknappen". Jeg tenkte dette kanskje kunne skyldes at det var lenge siden jeg hadde reinstallert maskinen, og at noen filer kanskje kunne være skadet. Så foretok derfor en ny ren installasjon, men det viser seg at samme problemet fortsatt er der. Er det noen som har hatt lignende problem eller har noen som helst peiling på hva det kan skyldes? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Det er ikke en windows update som aldri får gjort seg ferdig,har du prøvd å gå manuelt inn på windows update,og kjørt alle Høyt prioriterte oppdateringer? Lurte også på om virus programmet kunne ha kjørt scan,men hvis du har reinst. vista og kanskje ikke inst. virus prog. enda,så er det vel ikke det. Jeg er ikke så kjent med vista,men er ikke det et valg om auto diskdefragmentering,som kan skrus av.Kanskje bedre å gjøre dette manuelt etter behov. Det ble mye gjettning Endret 30. mai 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 (endret) Det er nok noe i det ask99 sier om: "Det er ikke en windows update som aldri får gjort seg ferdig,har du prøvd å gå manuelt inn på windows update,og kjørt alle Høyt prioriterte oppdateringer?" Hadde samme problem med 4 PCer med en oppdatering av Vista. For ordens skyld, har 4 PCer, 2 laptoper og 2 stasjonære PCer. Mener å huske det var en oppdatering av Microsoft.NET frameworks 3.5 og Windows Defender som skulle oppdateres samtidig, og på alle PCene greide ikke Vista å installere disse to samtidig. Løsning ble å fjerne Frameworks 3.5 oppdatering og installere Defender oppdatering først og deretter framewoks 3.5. Mener å huske det var slik, mulig det var i omvendt rekkefølge da. Endret 30. mai 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
b_torivar Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Skal ta å sjekke det. Høres ikke helt usansynlig ut. Kommer tilbake til om det virker. =) Lenke til kommentar
b_torivar Skrevet 31. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2009 Det er nok noe i det ask99 sier om:"Det er ikke en windows update som aldri får gjort seg ferdig,har du prøvd å gå manuelt inn på windows update,og kjørt alle Høyt prioriterte oppdateringer?" Hadde samme problem med 4 PCer med en oppdatering av Vista. For ordens skyld, har 4 PCer, 2 laptoper og 2 stasjonære PCer. Mener å huske det var en oppdatering av Microsoft.NET frameworks 3.5 og Windows Defender som skulle oppdateres samtidig, og på alle PCene greide ikke Vista å installere disse to samtidig. Løsning ble å fjerne Frameworks 3.5 oppdatering og installere Defender oppdatering først og deretter framewoks 3.5. Mener å huske det var slik, mulig det var i omvendt rekkefølge da. Tok å sjekket oppdateringsloggen. Fant ut at det var 3 oppdateringer som hadde feilet. - Oppdatering for windows vista (kb955430) - Windows vista service pack 1 (kb936330) - Office Live-tillegg Men når jeg kjører windows update får jeg bare at det ikke finnes flere oppdateringer. Hvordan kan jeg nå få installert disse? Må jo finnes en standalone installasjonsfil et sted? Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Oppdatering for Windows Vista (KB955430) Windows Vista Service Pack 1 (KB936330) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå