Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tiscali: Tap av båndbredde


Anbefalte innlegg

Har den siste uken opplevd et tap av båndbredde, og fått en veldig ustabil linje.... Lurte på om det er andre som har opplevd det samme ? Trodde først at det var min egen maskin som forårsaket det...så jeg formaterte og instalerte på nytt...men det er det samme. Ringte Tiscali, men de mente det ikke skulle være noe galt. Tok speedometer testen, den var ok.

Er det noen som har opplevd det samme, eller har noen gode råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere har en veldig treg linje, så råder jeg dere til å ta kontakt med Tiscali slik at de eventuellt kan ta en nærmere titt på hva problemet er.

Mest sannsynlig så er det nok linjen fra sentralen og videre ut på backbone nettet som muligens har trøbbel med å holde unna all trafikk.

Blir dette meldt i fra, så blir den som regel oppgradert slik at problemet deres vil gi seg.

 

Skjønner veldig godt at det er irriterende å ha en treg ADSL linje... har opplevd det selv, men er blitt løst for mitt vedkommene. :)

Lenke til kommentar

problemet har vert på en av Tiscsali's switcher, som heter Oslo11.

denne er ansvarlig for communicasjon med Tiscali, andre ISP'er og signaler til utlandet.

 

en av 2. Noden er overbelasta, pga at flere folk en forutsett i budsjett har bestillt raskere båndbredde / flere folk enn forrutsett har bestillt bredbånd.

 

2 av 2. Switchen er skadet, og en eller flere deler må byttes/skiftes helt ut som følger av at noe har gått skeis...

 

Uansett årsak. og fikse problemet med dårlig båndbredde er garantert dyrt. ihvertfall om man leier linje og utstyr av TeleHor

Lenke til kommentar

Jeg har snakket med Tiscali kunderservice flere ganger den siste måneden ang. dårlig hastighet på linjen, og de mener det må være noe kluss med sentralen jeg er koblet til. Nå håper jeg bare de kan få litt kjappgang i sakene, for jeg er luta lei av denne hastigheten (eller rettere sagt manglende hastigheten).

Lenke til kommentar

En "major" stor backbone linje ble mandag oppgradert "veldig", så hastighetsproblemene er ikke relatert til den lengere slik det var tidligere.

Hvis man opplever dårlig hastighet på ADSL linjen sin, så bør man ta kontakt med Tiscali for å få meldt i fra.

Mest sannsynlig så ligger problemet i sentralen man er knyttet til... noe som heldigvis lar seg løse. :)

Lenke til kommentar

fomlepung: worst case scenario (harware må byttes ut e.l.), hvor lang tid vil det da ta å få sentralen på bena igjen? Den siste tiden har jeg brukt IT Avisens speedometer flittig, og reslutatene ligger mellom 300 kbit/s og 450 kbit/s. Før lå jeg så å si konstant på 730 (704 kbits linje), så noe være galt :)

Lenke til kommentar
fomlepung: worst case scenario (harware må byttes ut e.l.), hvor lang tid vil det da ta å få sentralen på bena igjen? Den siste tiden har jeg brukt IT Avisens speedometer flittig, og reslutatene ligger mellom 300 kbit/s og 450 kbit/s. Før lå jeg så å si konstant på 730 (704 kbits linje), så noe være galt :)

 

Tja, har du ringt 145 og fått målt linja di?

Det kan jo være skjedd ting med den mellom deg og sentralen, utstyr du har i heimen kan støye osv så det finnes et utall med muligheter.

Lenke til kommentar

Takk for tipset, agvg! Snakket nettopp med Telenors feilmottak, og de sa jeg først måtte gi beskjed til Tiscali, og så måtte Tiscali ta kontakt med Telenor for måling av linja. Altså, kommunikasjonen måtte gå mellom Tiscali og Telenor. Syns det høres litt rart ut ettersom jeg for en tid tilbake fikk målt linja uten problemer (de gjorde det mens jeg var på tråden)...

Lenke til kommentar
Takk for tipset, agvg! Snakket nettopp med Telenors feilmottak, og de sa jeg først måtte gi beskjed til Tiscali, og så måtte Tiscali ta kontakt med Telenor for måling av linja. Altså, kommunikasjonen måtte gå mellom Tiscali og Telenor. Syns det høres litt rart ut ettersom jeg for en tid tilbake fikk målt linja uten problemer (de gjorde det mens jeg var på tråden)...

 

Bare si at du ønsker og få linja di målt, ikke nevn ADSL.

Lenke til kommentar
Bare si at du ønsker og få linja di målt, ikke nevn ADSL.

Sånn ja, nå gikk det lett :) I følge han jeg snakket med så var linja "kjempefin". Da er det vel ikke stort annet å gjøre enn å vente noen dager til og så evt. ta kontakt med Tiscali igjen...

Lenke til kommentar
En kamerat av meg har 96kbit på en 704kbit Tiscali linje. Her er det noe som suger big time...

"Rekorden" min er 10 kbit/s :) Den siste måneden har jeg ikke en eneste gang vært i nærheten av god ytelse. Før var linja rask og stabil - nå er det bare sorgen. Siste tre målinger fra It Avisens speedometer sier 301 kbit/s, 284 kbit/s og 405 kbit/s. Det er ikke mye å skryte av :)

Lenke til kommentar

MIN internettleverandør, altså INO(radionett) skal "levere" 1-2mbits internett. vel, jeg har hatt 100kbits eller til og med 200kbits i hele år.

har klaga og klaga men det har ikke funka.

Noen flere som har INO her med samme problemet?

Lenke til kommentar

Litt off-topic: i går kveld sendte jeg en mail til Tiscali ang. problemene jeg har hatt (med målinger fra IT Avisens speedometer osv). Det utrolig er at allerede i dag klokken 08:30 lå svaret fra Tiscali i innboksen min. Trodde ikke de var så kjappe til å svare på mail (etter alt jeg har lest her på forumet) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...