Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i jente, ser ho snart kanskje aldri igjen?

Gjest Trådstarter

Anbefalte innlegg

Gjest Trådstarter

Dette skal ikkje være enkelt, skjønner eg :huh:

Fikk ein tekstmelding fra jenta for noen dager siden, fortalte at ho hadde googlet opp telefon nummeret mitt og lagt det til i kontaktlisten sin. (Skjønner ikkje kvifor me ikkje har utveksla nummere før :p)

Har sendt meldinger til kvarandre nesten kvar dag siden dette, ca. ein eller to om dagen tenkjer eg. Nesten alle meldingene hennes avsluttes med et spørsmål til meg (spør kordan eg har det, kva eg skal gjere i dag etc..) og eit smilefjes. Har vært litt treg med å svare noen ganger, siden eg har mye å gjere fortiden. (Ikkje så veldig lurt kanskje?) Heldigvis svart på alle til slutt da, bortsett fra den siste ho sendte, der spurte ho ikkje om noe spessielt, berre svarte på noe eg hadde spurt om. Vet liksom ikkje om eg skal svare på den også, eller vente noen dager og se kva som skjer. Kanskje sende ein ny melding neste veke og spørre kordan det står til?

Prøvd å skrive litt morsomme meldinger, ho fortalte at ho hadde videresendt ein av meldingene eg sendte henne til ei venninde, siden ho lo så godt av den :) Eh, javel?

Fikk også ein SMS fra ei anna god venninde av jenta i går, ho spurte meg rett ut om eg likte venninda hennes, (ho eg liker altså..) ho sa ho synes me passer perfekt sammen, og skulle ønske me kunne bli sammen ein dag. Kva skal dette bety? :huh: Kvifor seier ho dette? Eg droppet berre å svare :p

Eg aner jo ikkje om ho liker meg, og om ho gjer, skal me jo begynne på forskjellige skuler til høsten, (kunne me ikkje berre hatt ein stor skule i Bergen? :p) så moglegheitene for at ho finner ein annen der er vel stor. Damn! :( Dessuten bor me ein hel kilometer unna kvarandre, noe som er mye i ein stor by som Bergen! Ikkje sikkert eg treffer ho på gata akkurat...Tenkj om eg aldri ser ho igjen i det heile tatt, ikkje sikkert det! :cry:

Så...kva gjer eg? Liker ho meg? Kordan skal eg kunne møte ho igjen? Skal eg sende mange SMSer? Merker at ho svarer fort dersom eg gjør det og omvendt :p Har sett at mange her seier man skal "vise" at man liker jenta, men ikkje seie det rett ut. Kordan i he****** gjer eg det?????!? Prøve å flørte? Kordan? Kordan skal eg gjere det over SMS? MSN kan eg ikkje bruke, ho skal være i utlandet leeeenge.

Kvifor kan ikkje Smurstafa lese dette? :ph34r: Sikkert masse skrivefeil og dårlege formuleringar her, ikkje tid til å sjå gjennom så nøye. Er trøtt og må komme meg i seng, fort! God natt Hardware.no-folk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at hun avslutter hver melding med et spørsmål til deg betyr at hun vil fortsette og holde kontakten med deg og er ganske så sannsynlig interessert.

Og det at hun ikke gjorde det i siste melding kan være for å se om du svarer alikevel, og at det ikke bare er hun som er interessert i å holde kontakten.

Men så har du jo alt annet innvikla som at du ikke må være for pågående osv, jeg begynner å gi opp jenter..

Endret av tmg
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Det at hun avslutter hver melding med et spørsmål til deg betyr at hun vil fortsette og holde kontakten med deg og er ganske så sannsynlig interessert.

Mulig. Men kordan skal eg "hinte til" at eg liker henne på SMS? :p Kan jo begynne å flørte litt nå, etter så lang tid? Redd for at ho skal tro at eg ikkje liker ho, og miste interessen. Eller at ho blir for sikker på at eg liker ho og "sette meg på vent"

tmg: Skjønte ikkje heil siste setning, kan du prøve å forklare igjen? Mulig det er eg som er for trøtt.

- Thor/Trådstarter :)

Lenke til kommentar
Dessuten bor me ein hel kilometer unna kvarandre, noe som er mye i ein stor by som Bergen! Ikkje sikkert eg treffer ho på gata akkurat...Tenkj om eg aldri ser ho igjen i det heile tatt, ikkje sikkert det!

Hæ?

En kilometer er da ingenting, du mener ikke en mil eller? Høres rart ut.

Hvis du kommer i et forhold med denne jenten så er det bare bra at dere ikke går på skole sammen, men hvis begge skal på skole i sentrum, hva er da problemet?

For å være helt ærlig så ser jeg ikke problemet, avstanden er jo virkelig ingenting. Er det noe jeg ikke har fått med meg eller? :s

Lenke til kommentar

Blitt blind av forelskelse kanskje :p

Trådstarter: Slapp av, ta det som det kommer, si det du føler at du må si til hu, ikke spør hva du skal si til hu. Siden hun er en sjenert jente, så tror jeg nok det går bra om du sier rett ut at du liker henne, men det blir mer spennende om du bare hinter til det. Snakk med henne, gi hun komplimenter, snakk om hva dere skal gjøre sammen når hun kommer tilbake, osv.

Du vet best hva du skal gjøre! Gjør og si det du har på hjertet. Klarer du ikke å holde deg lenger og vil vite om hu liker deg, så spør hu rett ut om hu har følelser for deg da vel :tease:

Lykke til da, hold oss oppdatert!

Og slapp helt av, dere ser hverandre igjen. Høres ut som dere begge liker hverandre. Men om du liker henne fordi hun er sjenert, så bør du vite at det kan fort forandre seg etter noen måneder i forholdet :p

Lenke til kommentar
Kvifor kan ikkje Smurstafa lese dette? :ph34r:

Fordi Smurstafa har vært på ferie ;)

Dette skal ikkje være enkelt, skjønner eg :huh:

Fikk ein tekstmelding fra jenta for noen dager siden, fortalte at ho hadde googlet opp telefon nummeret mitt og lagt det til i kontaktlisten sin. (Skjønner ikkje kvifor me ikkje har utveksla nummere før :p)

Dette kan du ta som hennes måte å vise interesse på. Hun har tatt initiativet til å sende deg mld, og hun tenkte sikkert at hun trengte en grunn til å ha nummeret ditt så hun ikke virket innpåsliten. Hun er rett og slett redd for å skremme deg bort. :)

Har sendt meldinger til kvarandre nesten kvar dag siden dette, ca. ein eller to om dagen tenkjer eg. Nesten alle meldingene hennes avsluttes med et spørsmål til meg (spør kordan eg har det, kva eg skal gjere i dag etc..) og eit smilefjes. Har vært litt treg med å svare noen ganger, siden eg har mye å gjere fortiden. (Ikkje så veldig lurt kanskje?) Heldigvis svart på alle til slutt da, bortsett fra den siste ho sendte, der spurte ho ikkje om noe spessielt, berre svarte på noe eg hadde spurt om. Vet liksom ikkje om eg skal svare på den også, eller vente noen dager og se kva som skjer. Kanskje sende ein ny melding neste veke og spørre kordan det står til?

Om du er treg til å svare har ingen ting å si. :) Hun spør deg om ting for å holde samtalen gående rett og slett fordi hun liker å sende meldinger med deg. Og at du er litt treg med å svare gjør ikke noe annet enn å øke spenningen. Tenk hvordan du selv føler det når du får melding fra henne etter lang tid. Gleden og spenningen du føler i det meldingen tikker inn og du vet det er henne.

Svarer du med en gang blir det ikke like spennende, selv om det heller ikke er noe galt i å svare med en gang etter som det viser at du også er intressert i å holde samtalen gående.

Så ikke tenk for mye på hvor lang tid du bruker på å svare, så lenge du svarer. :)

Prøvd å skrive litt morsomme meldinger, ho fortalte at ho hadde videresendt ein av meldingene eg sendte henne til ei venninde, siden ho lo så godt av den :) Eh, javel?

Ikke noe annet enn positivt. Får du ei jente til å le, så er du godt innenfor allerede. Får du i tillegg venninnene hennes til å le, så er du milevis innenfor. :)

Fikk også ein SMS fra ei anna god venninde av jenta i går, ho spurte meg rett ut om eg likte venninda hennes, (ho eg liker altså..) ho sa ho synes me passer perfekt sammen, og skulle ønske me kunne bli sammen ein dag. Kva skal dette bety? :huh: Kvifor seier ho dette? Eg droppet berre å svare :p

Dette er ikke venninnen som lurer, men det er hu du liker som lurer på hva du syns om henne. Jenter snakker sammen om følelsene sine mer enn vi gutta gjør, så hun venninnen vet godt at hun du liker, liker deg. Hun prøver rett og slett, mest sansynligvis på oppdrag fra hun du liker, å finne ut av hva dine følelser er. :)

Eg aner jo ikkje om ho liker meg, og om ho gjer, skal me jo begynne på forskjellige skuler til høsten, (kunne me ikkje berre hatt ein stor skule i Bergen? :p) så moglegheitene for at ho finner ein annen der er vel stor. Damn! :( Dessuten bor me ein hel kilometer unna kvarandre, noe som er mye i ein stor by som Bergen! Ikkje sikkert eg treffer ho på gata akkurat...Tenkj om eg aldri ser ho igjen i det heile tatt, ikkje sikkert det! :cry:

Så...kva gjer eg? Liker ho meg? Kordan skal eg kunne møte ho igjen? Skal eg sende mange SMSer? Merker at ho svarer fort dersom eg gjør det og omvendt :p Har sett at mange her seier man skal "vise" at man liker jenta, men ikkje seie det rett ut. Kordan i he****** gjer eg det?????!? Prøve å flørte? Kordan? Kordan skal eg gjere det over SMS? MSN kan eg ikkje bruke, ho skal være i utlandet leeeenge.

Alle tegn tyder på at hun liker deg. Og som gutt er det din oppgave å dra dette videre. 1km avstand er ikke noe, spesielt ikke i en by som bergen der kollektivtrafikken stiller de dagene du ikke orker å ta f.eks. sykkelen fatt.

Måten du skal vise henne at du liker henne uten å si det, er å ha en flørtete tone på SMS og MSN, og hinte til at dere skal møtes så fort dere er i samme by igjen. Når du først er sammen med henne må du ikke være redd for å vise hva du vil. Skap kroppskontakt! Gå ekstra nær henne på gaten, bevisste berøringer (f.eks. ta henne på armen når du har poenger i samtaler) og "ubevisste" berøringer. (f.eks. Ojsann-der-var-jeg-visst-nær-deg-da-jeg-skulle-gå-forbi)

Vær flørtete og spennende, så vil ting gå av seg selv. :) Eneste du må gjøre er å tørre å ta sjangsen på å flørte med henne, så går dette veien skal du se..

Lenke til kommentar
Gjest Thor/Trådstarter
Fordi Smurstafa har vært på ferie ;)

The king is back, and he's in my thread :D

Om du er treg til å svare har ingen ting å si. :) Hun spør deg om ting for å holde samtalen gående rett og slett fordi hun liker å sende meldinger med deg. Og at du er litt treg med å svare gjør ikke noe annet enn å øke spenningen. Tenk hvordan du selv føler det når du får melding fra henne etter lang tid. Gleden og spenningen du føler i det meldingen tikker inn og du vet det er henne.

Svarer du med en gang blir det ikke like spennende, selv om det heller ikke er noe galt i å svare med en gang etter som det viser at du også er intressert i å holde samtalen gående.

Så ikke tenk for mye på hvor lang tid du bruker på å svare, så lenge du svarer. :)

Godt å høre :)

Ikke noe annet enn positivt. Får du ei jente til å le, så er du godt innenfor allerede. Får du i tillegg venninnene hennes til å le, så er du milevis innenfor.
Begge lo, trur eg :wee:

Dette er ikke venninnen som lurer, men det er hu du liker som lurer på hva du syns om henne. Jenter snakker sammen om følelsene sine mer enn vi gutta gjør, så hun venninnen vet godt at hun du liker, liker deg. Hun prøver rett og slett, mest sansynligvis på oppdrag fra hun du liker, å finne ut av hva dine følelser er.
Veit ikkje eg, kan jo berre hende at venninden synes me passer sammen?

Alle tegn tyder på at hun liker deg. Og som gutt er det din oppgave å dra dette videre. 1km avstand er ikke noe, spesielt ikke i en by som bergen der kollektivtrafikken stiller de dagene du ikke orker å ta f.eks. sykkelen fatt.

Måten du skal vise henne at du liker henne uten å si det, er å ha en flørtete tone på SMS og MSN, og hinte til at dere skal møtes så fort dere er i samme by igjen. Når du først er sammen med henne må du ikke være redd for å vise hva du vil. Skap kroppskontakt! Gå ekstra nær henne på gaten, bevisste berøringer (f.eks. ta henne på armen når du har poenger i samtaler) og "ubevisste" berøringer. (f.eks. Ojsann-der-var-jeg-visst-nær-deg-da-jeg-skulle-gå-forbi)

Vær flørtete og spennende, så vil ting gå av seg selv. :) este du må gjøre er å tørre å ta sjangsen på å flørte med henne, så går dette veien skal du se..

Sendte henne ein litt flørtene melding nå for noen dager siden og fikk eit langt svar tilbake, sendte så ein enda litt meir flørtene melding i går, (veldig tidlig på morgenen. 8/9 trur eg) men den har eg ikkje fått noko svar på :( Kanskje eg skremte ho bort? Tenkte berre eg måtte prøve å leggje an til ein litt mer flørtende tone, så eg ikkje havnet i vennesonen, men nå veit eg ikkje... Ho har brukt litt til på å svare før, men ikkje så lang tid. Kan kanskje være fordi eg ofte svarer ho så seint? Eller kanskje ho ikkje vet hva ho skal svare? Kva gjer eg om eg ikkje får svar då? Sender ein ny melding om noen dager?

Eller, meldingen var ikkje så flørtende, meir et kompliment...

eXtreme-501: Yeye, eg klarer det, ikkje lat heller, faktisk i ganske god form, synes berre plutseleg det virka langt :p Will try to keep you updated ;)

Lenke til kommentar
Dette er ikke venninnen som lurer, men det er hu du liker som lurer på hva du syns om henne. Jenter snakker sammen om følelsene sine mer enn vi gutta gjør, så hun venninnen vet godt at hun du liker, liker deg. Hun prøver rett og slett, mest sansynligvis på oppdrag fra hun du liker, å finne ut av hva dine følelser er.
Veit ikkje eg, kan jo berre hende at venninden synes me passer sammen?

Kan godt hende hun synes det, men hun er rimelig kjempesikkert "på oppdrag". Hallo, en venninne av flammen din sender deg en melding og lurer på hva du synes om henne? Om dette er en god venninne av henne, selvfølgelig, så er dette svært sannsynlig

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Hehe, skjønner du hvor spennende det er med sent svar? :p

Men.. Mobilnettet er enda ikke noe av det mest perfekte. Jeg har opplevd flere ganger at meldingen min blir sendt, men aldri kommer frem. Prøv å send en litt morsom melding for å sjekke om hu svarer, eller kanskje bare "lever du? ^^ " eller noe :p

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Eller kanskje ho er redd for at eg liker ho, berre vil ha meg som venn, og sendte venninden for å finne ut om det ho fryktet hadde skjedd? Er vel like stor sjanse for det?

Hadde fått svar fra henne i kveld, eg som ikkje så det før no. Ho takka for komplimentet, men ga ikkje noko tilbake :( Passe lang melding med vanleg dose smilefjes og et slags spørsmål. Ikkje like konkrete spørsmål som i forrige melding :p I meldinga før det igjen kom ho jo ikkje om noko i det heile tatt då.

Kva no? Pøse på med fleire komplimeter, droppe å svare? Vente? Veit liksom ikkje heilt eg, ikkje hatt dama siden barneskulen. Ikkje ho heller, veit ikkje med barneskulen då, den gong gikk med på forskjellige skuler.

Synes ikkje dette ser så lyst ut akkurat. Mistet litt motet plutseleg, eg som er overtrøtt eller burde eg berre gi opp? :p Synd, siden eg er så forelska...

Lenke til kommentar

Ikke send hu komplimenter i hytt og pine. Greit med et subtilt kompliment i ny og ne, men ikke no "øynene dine er så vakre" "håret ditt er så fint" etc i store doser.

Da kommer du mer frem som en som prøver å trumfe seg inn på hennes gode side uten å bruke seg selv som verktøy til å klare det.

Hold en flørtete tone på meldingene uten å gi henne for mange direkte komplimenter. Jenter har en ganske anderledes måte å tenke på enn oss gutta, så hun kan faktisk tyde et direkte kompliment helt feil.

Og igjen! VIS henne hva du føler, ikke si det. :)

Ja, det har blitt sagt altfor mange ganger som Sono sier, men det er kun fordi det funker!

Lenke til kommentar
Gjest Gjest Trådstarter
Be a man, ikke gi opp enda!

Siden du besrev hu som sjenert, så tror jeg det er derfor hun ikke skrev no kompliment tilbake. Men ikke pøs på med flere etter hverandre, det blir bare litt rart :p

Tja, sjenert overfor meg, ikkje venninder, trur eg :p

Dropp komplimentene, møt hun og vis at du liker hun. Det går jo sport i å si det på dette forumet, men grunnen er at det funker så jævlig mye bedre enn all verdens mulig pisspreik du måtte si til en dame.

Go hunt boy!

Kan ikkje møte ho før tidligast om ein månad :( Og eg veit ikkje heilt kordan eg skal få møtt ho heller. Ho er ikkje heime, så SMS er einaste måten me kan ha kontakt.

Ikke send hu komplimenter i hytt og pine. Greit med et subtilt kompliment i ny og ne, men ikke no "øynene dine er så vakre" "håret ditt er så fint" etc i store doser.

Da kommer du mer frem som en som prøver å trumfe seg inn på hennes gode side uten å bruke seg selv som verktøy til å klare det.

Hold en flørtete tone på meldingene uten å gi henne for mange direkte komplimenter. Jenter har en ganske anderledes måte å tenke på enn oss gutta, så hun kan faktisk tyde et direkte kompliment helt feil.

Og igjen! VIS henne hva du føler, ikke si det. :)

Ja, det har blitt sagt altfor mange ganger som Sono sier, men det er kun fordi det funker!

Eg har sendt eit eller to komplimenter i, og det har vært mange meldinger, så for mange har eg vel ikkje sendt endå? Skjønner ikkje heilt kva du meinar med "Hold en flørtete tone på meldingene", kordan gjer eg det? :p

Tolke komplimenter feil? Huff. Håper ikkje ho gjorde det! :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei!

Du virker desperat, ro ned! Hvis du velger ordene dine riktig, og viser at du bryr deg, tror jeg ikke dette blir noe problem for deg.

Hvis du åpner deg for ho, og viser at du stoler på ho(hvis du gjør det :S), så åpner nok ho seg for deg etterhvert og.

Jeg forstår det slik at dere nå kjenner hverandre ganske godt? Ikke godt nok til å si at hu betyr mer for deg enn andre? :)

Enig i det med komplimenter. Selvom de helt sikkert gjør ho glad, virker de mindre troverdige om de raser.

Alt ordner seg med tiden, ro ned :) Lettere å gjøre store feil hvis man stresser vet du ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter

Det er berre ikkje så enkelt å gjere det over SMS, veit ikkje heilt kordan "type" SMSer eg skal sende heller :p

Ikkje desperat, haha, virker kanskje berre litt sånn ut i fra postene her. Litt for mange smileys og litt for sterke ord kanskje. Sorry.

Lenke til kommentar
Skjønner ikkje heilt kva du meinar med "Hold en flørtete tone på meldingene", kordan gjer eg det? :p

Tolke komplimenter feil? Huff. Håper ikkje ho gjorde det! :dontgetit:

Hvis du f.eks. får melding med spm "hei, hva gjør du?"

Vanlig svar:

"Sitter på sofaen og ser film.."

Flørtete-tone svar:

"Sitter på sofaen og ser film.. Ganske bra film, men hadde vært enda bedre med deg i armkroken her.."

Sånne små ting som du indirekte komplimenterer henne med i forbindelse med f.eks. enkle spørsmål etc. :)

Og om hun tolker komplimentene feil, det får du som regel ikke vite før det er for seint :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...