Gå til innhold

dhcp server ved deling av dialup <<-- DØ!

Anbefalte innlegg

jåw.

Når jeg deler en dialup så starter windows en fockings dhcp server som hiver ut ip's i hytt og pine. Dette er noe irriterende da jeg har en freebsd box som kjører dhcp server. Noen som har noen aning om hvordan man slår av dette???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DJ-JK: Har ingen løsning på problemet ditt, men du bør gjøre noe med Avataren din. Den er for stor uansett om den er skitkul. Bare et lite vennlig hint før du får et større og vondere hint fra en moderator.

Lenke til kommentar

Problemet er at det er nettopp på denne måten ICS fungerer. Den bruker en slags NAT, og gir dermed også de klientene som deler forbindelsen en intern IP. Du kan velge å slå av ICS, og eller sette opp FreeBSD'en din som dial-up router/dhcp.

Lenke til kommentar

poenget er at jeg vil ha "total controll" over alle opprigninger til nett, for økonomiens skyld. hvis jeg skulle få no ads eller virus el. lignende som ligger å vil på nett, så vil jeg ikke at en dialuprouter skal godta hva som helst.

det MÅ jo gå ann å slå av "start dhcp server when starting sharing of dialup" el.no.sånt

har søkt på windows tech net osv... men finner ikke ut noe

Lenke til kommentar

ser at under Services, ICF / ICS - properties, generals står det executable path: C:WINDOWSSystem32svchost.exe -k netsvcs ...

er det noen parametre der det kan gjøres noe med sånn at den ikke starter dhcp?

-john-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...